Mitől különleges az Airbus 380?

Vissza a bejegyzéshez

Az Airbus A-380-as egy teljesen új koncepción alapuló fejlesztés eredménye. Az újítás, bár ezt egy-két évtized múlva ítélhetjük majd meg igazán, a Boeing 747-es, az első két utasfedélzettel rendelkező gép megjelenésével mérhető össze, sőt, talán merészebb is annál.

A teljes törzshosszon végignyúló két fedélzet koncepciója egy minden eddiginél nagyobb utasgépet eredményezett. A 73 méter hosszú 79,8 méteres fesztávú, 24 méter magas gép törzsének belsejébe a Singapore Airlines látványos honlapján 4,5 millió teniszlabdát töltenek – persze csak virtuálisan.

a380_747_1.jpg

Az A-380-as és a Boeing-747-es méretei a BBC összehasonlításában

Az elvileg több, mint 800 utas elhelyezése – bár kétséges, hogy lesz-e légitársaság, amely így rendezi be A380-asát – a reptéri kiszolgálás nehézségei, az utasok evakuálására vonatkozó előírások teljesítése mind új típusú kihívás volt. A “két emelet” fogadására a reptereknek is fel kellett készülniük.

Arra várnunk kell még néhány évet, hogy kiderüljön: a 747-esnél 150 tonnával nagyobb felszállótömeg, a 14000 km-es hatótávolság, az egy utasra eső üzemeltetési költségekkel együtt versenyképes lesz-e a “másik út”-tal, a kéthajtóműves, egyfedélzetes koncepcióval szemben.

Vissza a bejegyzéshez

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL