Leirás a képen látható robotfegyverekhez

Napjaink légihadviselésében, a csapás mérés és a felderítés területén egyre nagyobb szerepet játszanak a pilótanélküli repülőgépek (unmanned aerial vehicles, UAV). A fairfordi repülőnapon is láthatott belőlük három példányt a kilátogató. A látható MQ-9 Reaper, a Predator továbbfejlesztett változata, amely már légi csapásmérésre is alkalmas.

riat2007e.jpgfairford_148.jpgfairford_143.jpg
Robotok a tavalyi fairfordi repülőnapon
Kattints a képekre a nagyitáshoz!

További figyelmet érdemel a jelenlegi legnagyobb UAV, a Northrop-Grumman által gyártott Global Hawk, amely 35,4 méteres szárnyfesztávja mellett a nagy hatótávolságával hívja fel magára a figyelmet. Ez az első UAV, amely átrepülte a Csendes-óceánt.

A típus további érdekessége, hogy a Perzsa-öbölből felszálló Global Hawk-ot egy németországi légitámaszpontról vezérlik az afganisztáni felderítő küldetései során. A harmadik képen az amerikai haditengerészet (US NAVY) egyik új szerzeménye látható, a Northrop-Grumman által kifejlesztett MQ 8-B Fire Scout pilóta nélküli hajófedélzeti helikopter, amely a tervek szerint 2009-ben fog hadrendbe állni a haditengerészet új hadihajóinak (Littorial Combat Ship) fedélzetén.

Vissza a cikkhez

2 hozzászólás

  1. Repülni jó » A katonai robotok veszélyei

    2008. március 4. @ 08:26

    […] Service Institute (RUSI) ülésére készített előadásának néhány tézisét a szakember. Robotok a tavalyi fairfordi repülőnapon Kattints a képekre a nagyitáshoz! “Már több mint 4000 […]

  2. Repülni jó » Sértheti a jogot a pilóta nélküli gépek használata

    2009. október 29. @ 15:35

    […] Korábbi anyagunk: Robotrepülők […]

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL