Leemelték a Közlekedési Múzeum tetejéről az An-2-es repülőgépet

Tegnap július 12-én leemelték, majd elszállították az átépítés előtt álló Közlekedési Múzeum épületét díszítő legendás Antonov An-2-es repülőgépet, amelyet 2004 tavaszán helyeztek el a városligeti épület tetején.

ancsa1

A Közlekedési Múzeum ikonikussá vált műtárgya a 2003-ban megrendezett „100 éves a magyar motoros repülés” című időszaki kiállítás keretén belül érkezett a múzeumba, pontosabban annak teraszára. Az elhelyezésének is köszönhető, hogy a szerkezet könnyített lett és a 800 kg-os 1000 lóerős motor restaurálva lett kiállítva az épület belső terében. A gép légcsavarját csupán egy hosszabb cső tartja a motor helyett.

ancsa2

Ezt az An-2-est három másik Antonovból (törzs, a szárny és a vezérsík) állították össze. A légi közlekedésben ilyen összeállításban soha nem vett részt. Éppen ezért nincs rajta a kötelező HA-… kezdetű lajstromjel. A hiányzó lajtstromjel helyén van a Közlekedési Múzeum felirat.

ancsa3
Fotók: Közlekedési Múzeum/Illés András

Antonov a második világháború során megbízást kapott egy sokoldalú szállító repülőgép tervezésére, ebből lett a legendás An-2. Közel 20 ezer darabot gyártottak belőle nemcsak a Szovjetunióban, hanem Lengyelországban és Kínában is. Az összemixelt díszrepülőgép lengyel gyártmányú kétfedelű, könnyű vegyes feladatú repülőgép.

REPJEGYVADÁSZ

A sorozatgyártás ott 1948-ban kezdődött. Törzse fémépítésű, személyzete két fő, teherterében 12 fő utast, vagy 14 fő ejtőernyőst, vagy 1500 kg tömegű terhet szállíthat. A szárnyak két főtartósak, fémépítésűek vászonborítással.

Repülni JÓ Youtube csatornája

A közvetlenül a törzshöz csatlakozó szárnyakat egy-egy „I” tartó és huzalok merevítik. A futómű hárompontos, nem behúzható, farokkeretes. Hajtómű: egy AS-62 M típusú kilenchengeres csillagmotor, 736 kW teljesítményű. A légcsavar fém, négyágú.


Műrepülésünk az Ancsával

Műszaki adatai: Fesztáv: 18,18 m Hosszúság: 13,10 Magasság: 5,95 m Szárnyfelület: 71,50 nm Felszállótömeg: 5500 kg Legnagyobb sebesség: 196 km/h Munkasebesség: 150-160 km/h A GÉPMADARAK-ban, a Repülni JÓ repülőgép katalógusában is olvashat róla.

Címkék: hirek    repülőgép    történelem

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL