Asiana a dél-koreai magán légitársaság Budapestre jön

Méghozzá először holnap este, egyelőre nyári heti charter járatként egy Boeing B777 géppel. Cikkünk első részében bemutatjuk a légitársaságot, a jővő héten a folytatásban írunk majd a budapesti járat létrejöttéről és első érkezésről.

asiana

Az Asiana Airlines 28 éve a sajátos és a világot elkápráztató dél-koreai gazdasági fejlődési modell keretében jöhetett létre. Az országban a növekedés motorja olyan családok által több generáción át vezetett nagyvállalat – a chaebol -, amelyet az elnöki hatalom segít a fejlődésben szabályozással és kedvező hitelekkel. Közben egy-egy ágazatban ösztönzik a versenyt is, több vállalatot segítenek a piacra, a Hyundai-tól a Samsung-ig ezzel a háttérrel lettek a dél-koreai vállalatok világkonszernek.

Az Asiana akkor jöhetett létre másik nagy potenciális légitársaságként, amikor Dél-Koreában a nemzeti légitársaság, a Korean Air monopóliumát ebben a modellben feloldották. Beszédes tény, hogy az Asiana létrejötte után egyből az elnöki külön gépet is üzemeltette. Egyébként a légitársaság arról az irodaház toronyról kapta a nevét, amelyben Szöulban található a cég központja és a tulajdonos más cégei.

kisasszony

Boeing B777 ülésrend

Az Asiana az évek során a klasszikus cégfejlődési utat járta be, hogy mára több mint nyolcvan millió utast szállítson évente. Kicsiben kezdtek Boeing B737 Classic gépekkel, először belföldi járatokkal, mert induláskor a Kumho – ma már Kumho Asiana Group – chaebol megvett egy korábbi hazai kis légitársaságot és azt nevezték át Asiana Airlines-ra.

Repülni JÓ Youtube csatornája

Két év alatt hatalmas ugrást hajtottak végre. 1990-ben a hazai járatok mellett a japán városokba beindították az első nemzetközi járatokat és modern flottát vettek a Boeingtől. A harminc gépük nagyjából egyforma számban B747, B767 és B737 típusokból állt, többségben hosszabb távú járatokra is alkalmas gépekkel.

REPJEGYVADÁSZ

A kétezres évek elejére már Afrikán kívül minden földrészre repültek, beléptek a Star Alliance, a világ legnagyobb légi szövetségébe, akkor modern Boeing B777 és Airbus A330 gépeket állítottak forgalomba. Ma már 83 gépük között az emeletes Airbus A380 is repül. Az öreg gépekkel pedig cargo üzletágat üzemeltetnek sikeresen.

hangár1

Az Asiana egyébként a légitársaságok rangsorában tavaly a 11. volt, már bőven lekörözte a Korean Airt, amely ezen a listán csak a 38. Másrészt az Asiana Airlines öt csillagos minősítésű légitársaság, ebben a legmagasabb szolgáltatási szinvonalat képviselő klubban csak nyolcan vannak az egész világon. A nemzetközi járatok adják az évi nyolcvan millió körüli utasforgalom nagyobb részét, akit érdekel a légitársaság tavalyi éves jelentése, itt elérheti.

Az Asiana Európában néhány fontosabb hub-ra repül, de Közép Európába most jön először. Hogy miért hozzánk? Tavaly több mint 100 ezer dél-koreai turista fordult meg nálunk, jelentős dél koreai konszernek ruháznak be Magyarországon, ami nélkülözhetetlen alap egy közvetlen járathoz. Plusz az állam és a reptér közös szerepvállalása, a részleteket itt olvashatják.

utvonalak1

Holnap este egy Boeing B777 Tripleseven érkezik, a cikket a jövő héten folytatjuk. A légitársaságot Magyarországon az Aviareps Hungary Kft képviseli.

Címkék: légitársaság    polgári    repülőgép    repülőtér    ujdonságok

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL