Bozótrepülő találkozó Olaszországban

Vendégbejegyzésünk szerzője a Szombathelyen élő Pintér Sándor, az Air Guard Magyarország Kft vezetője, a képen jobbról, akik nemrég repültek Olaszországba Pradelle-be erre a találkozóra. Képözön a szöveg végén.

pintér sándor1

Indulás 2016. június 10-én reggel 9 órakor. Az olaszok a szokásos májusi időpontot eltolták két héttel mert így az időjárás “biztosabb” a helyszínen és a külföldről érkező gépeknek is. Gondolták…. Sajnos nem így lett, de azért szép számmal voltunk így is a bozótrepülő találkozón.

Felhős-esős időben indultunk neki az Alpoknak. Klagenfurtnál keresni kellet az utat az Alpok úton. FL 120 és 5000 láb között ment a keresgélés majd 7000 lábon “megnyílt az út”. Bellunóban leszálltunk, de csak az élmény kedvéért. Az olaszok egyik vitorla paradicsoma. Maga a környék mesés, hegyekkel folyókkal és tavakkal tarkítva. Szinte giccses… Bellunótól a hegyeken át a Garda-tó felett vezetett az út Pradellébe (BS-14). Nem volt esőmentes, de szerencsére szép látvány mellett le lehetett repülni az útvonalat.

prandelle

Kicsit furcsa volt a leszállás Pradellében. Maga a pálya nem túl nagy (600m), UL repülőgépekre van túlnyomórészt kitalálva. De a Cessna úgy állt meg a pályán mint egy bozótrepülő. miután kiszálltunk és boka felett elsüllyedtünk a vízben rájöttünk miért is…. A fű mint egy gyepszőnyeg eltakarta a vizet. Felszálláskor ez a jelenség kicsit közelebb hozta a pálya végén az istállót….

Az olasz vendégszeretet kitett magáért a rendezény ideje alatt. “Csökentett” üzemmódban tartották meg a programokat mert sokan képtelenek voltak szombaton már átrepülni az Alpok felett. De ettől függetlenül egész napos bemutatón meg lehetett csodálni az új Savage Shock Cub-ot. “Sokkoló” a gép…. Szélcsendben 6 méter a leszállás…. És kb. 15 km/h mellett tartja a 0 variót. De ha kell 140 km/h-val utazik. No comment. Egy-két fizikai szabályt átír a gép. Ez a dolga, ezért találták ki!

csodagép

Albumok egy és kettő valamint három

Lombardia pedig egyszerűen csodálatos. Látni kell. Ha kb. 20 km-t elhagyjuk a Gardát akkor már minden ár kb. a fele. (Étel-ital, szállás)
A hazaúton már képtelenség lett volna VFR-ben átrepülni az Alpokon ezért kis módosítás történt az útvonalon. Verona majd Velence és Jesolo. Aztán kiküldtek minket a tengerre nézelődni. Szlovénia majd Magyarország.

A beszámoló után egy korábbi repülési videónk Piroskával, a Zlin Savage Cruiser gépükkel Börgöndön. Kár hogy nem repültünk vele bozótot.

Címkék: külföld    pilóta    repülőnapok    repülőtér    vendégbejegyzés

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL