Hét emírség, egy desztináció, közös turisztikai bemutatkozás Budapesten

Pénteken a Hilton Budapest City szállodában egy workshopon jártunk, ahol az Egyesült Arab Emírségek turisztikai hivatalai és cégei Varsó és Prága után közösen mutatkoztak be a magyar utazási szakmának.

uae1

Néhány éve Dubajban lazítottunk a szálloda második emeleti strandján, amikor fél percenként számoltunk meg egy felszálló óriásgépet a reptér irányában. Akkor nemrég adták át a repülőtér négy kilométer hosszú utas terminálját, két oldalán a rengeteg utashiddal. Azóta már egy újabb repülőteret is építettek.

A látni valók a földről is impozánsak voltak, de ajánlunk egy dubaji hidroplán városnézést, sajnos mi még nem utaztunk a Seawings társaság Cessna Caravánjaival. Viszont voltunk a sivatagon át Al Alain-ben, ahol a semmiben szintén egy hatalmas reptér küldte-fogadta az utasszállító gépeket is, amelyek azért nem félpercenként szálltak fel.

A turizmust kiszolgáló infrastuktura növekedése ott jártunkkor is elképesztő volt, ami a gazdasági válság után új erőre kapott.

1365

Még több kép

Pénteken hallottunk arról, hogy az ismert Dubaj és Abu Dhabi mellett további öt emírség kínál különböző érdekes szolgáltatást, a részletekért ide kattintsanak. A rendezvény nagyobb részében a szakemberek tárgyaltak a leendő üzletekről, az eseményt rendező Aviareps Magyarország képtárából nagy jövőt jósolhatunk mindennek.

Pénteken számokat is hallottunk. 2015-ben a népesség több mint tízszerese, 22 millió turista kereste fel a hét Emirséget, akik közel negyven milliárd dollárt költöttek, a turizmus súlya lassan eléri a gazdaság tíz százalékát. Három ottani légitársaság – Etihad, Emirates, FlyDubai – jelentősen kiveszi a részét a turisták odaszállításában. Nem beszélve az egyéb Etihad légitársasági érdekeltségekről.

uae2

Nehéz lesz tartani az előző évi hét százalékos növekedést, ezért jöttek talán házhoz a széleskörű kínálattal az Emirátusok-beli turisztikai cégek és szakemberek.

Elmenőben arra gondoltam, hogy nálunk a Balaton is három megye, egy desztináció szlogennel léphetne ilyen roadshow-kal a nemzetközi turisztikai piacra.