Friedrichshafenben a kisgépes repülés európai fővárosában jártunk

Múlt héten az Aero Friedrichshafen kiállításon jártunk, nyitóképtárral indítanánk a beszámolót. A páros év az mindig kisebb találkozót hoz, az elektromos hajtás, benne a magyar Magnus eFusion díja, a kompozit gépek, a kisebb jetek és néhány hidroplán kerül most terítékre.

volocopter66

Legnagyobb élményem az Aero-n a Volocopter VC200 White Lady feltalálójával és fejlesztőjével való találkozás volt. Alexander Zosel a – gép mellett áll – majd egy évtized alatt új világot nyitott a városi közlekedésben, írtam róla nemrég. Egy az asztali repszimulátoromhoz hasonló dzsojsztik és más semmi és rövid képzés után már repülhetünk is, a képen már a földön közel kerülök a pilóta érzéshez.

volocopter5volocopter4volocopter3

Izgalmas részletek nemsokára.

efusion5ekatonaantonefusion1

Szintén elektromos hajtás, ahol jó volt magyarnak lenni és a helyszínről tudósítani. A szűzrepülést nemrég kiválóan teljesítő Magnus eFusion megkapta a vásár díját, a gépnél a Siemens elektromos hajtóművével huszadára csökkennek az üzemeltetés költségei. Oktatható vele a műrepülés, sokszor gyakorolható a dugóhúzó. A gépben ülő Katona Imrével, a magyar repülőgépgyár alapító vezérigazgatójával pár hét múlva jön a helyszínen felvett hosszabb interjú, kiegészítve a vásár után várható nagy érdeklődéssel.

eextraphanterayuneec

Maradjunk még az elektromos hajtásnál. Nemsokára eltűnik és sokaknak majd hiányzik az Extra műrepülőgép zaja, a képen előtte a Diamond által kisérletezett e-hajtómű. Hybrid hajtást kap a Pipistrel Panthera és a kinai Yuneec is állja a versenyt. Róluk meg a többi elektromos hajtású gépről is külön írunk majd, hogy lássuk, milyen erős mezőnyben nyert a magyar Magnus eFusion.

jethondajetcirrusjeteclipse550

Ugorjunk a személyes és könnyű jetek világába. A harmadik képen egy hagyományos amerikai megoldás, az Eclipse 550, az első képen pedig a HondaJet. Ez az első Európában átadott példány, megszerezték hozzá az európai licencet. A középső képen a Cirrus Vision szintén hét embert szállíthat, de csak harmadannyiba kerül, igaz, kicsit lassabb és többet fogyaszt. Idén végeznek a négy példányos berepüléssel, jövőre már lesz Cirrus Vision licenc, mi meg majd jövünk róla egy bővebb anyaggal.

kompozit2kompozit1
kompozit3kompozit4

Motoros vitorlázó, cseh sportgép, egy kétfedelű old timer a néhány közül és egy kompozit helikopter, ízelítő a többi területről.

hidczechhiddieselhididintos

Végül néhány hidroplán. A csehek úszótalpasa már csak mock up-ban, egy amerikai diesel hajtású Sportsman négy üléssel, végül az olasz Idintos sajnos csak modellben. Róluk bővebben nemsokára a Vizirepülés oldalunkon.

zeppelin1

Mi más lehetne a búcsúképünk, mint a bodeni tavi város jelképe, Zeppelin gróf léghajója mai dizájnnal, kattra repül is. A következő hetekben érdemes lesz az oldalra visszatérni, jönnek majd a nagyobb friedrichshafeni anyagok.

Címkék: drón    elektromos hajtás    Friedrichshafen    hirek    képtár    repülőgép    vitorlázók

1 hozzászólás

  1. Vízirepülés » Hidroplánok az Aero Friedrichshafen 2016 kiállításon

    2016. május 14. @ 16:25

    […] héten a hiányzókkal folytatjuk, addig olvashat friedrichshafeni nem hidroplán élményeinkről […]

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL