Wizz Air új Airbus A321 gépe – a nyitó képtár

A Wizz Air ma bemutatta a sajtónak a negyedik 230 székes nagyobb új Airbuszát, ami tegnap előtt repült Budapestre Hamburgból a gyárból és holnap reggel már utasokat szállít Londonba. A diszkont légitársaság új főpilótája, Szabó Zoltán kapitány vezetett bennünket körbe és a pilótafülkébe. A fedélzeten csatlakozott hozzá Veréb Éva Wizz márkanagykövet, aki a légiutaskisérők megváltozott munkájáról beszélt. Első anyagunk.

wizz111

A Wizz Air nagyobb repülőgépéről, a működési újdonságokról néhány kulissza titokkal megspékelve több cikket tervezünk, amit indulásként most pár képmagyarázattal harangozunk be.

wizz16wizz15wizz2

A kapitány elmondta, hogy a kisebb A320 és a nagyobb A321 Airbus szemből méretre egyforma, csak az utóbbi a plusz ötven utas miatt 7 méterrel hosszabb. Igazi bravúr, ahogy ezt a többlet tömeget az ugyanakkora méretű szárny és a hajtómű felemeli.

Ehhez a fékszárnyat megduplázták, nyitányként láthattuk a teljes kiengedését, így a gép képes kisebb testvéréhez hasonlóan akár 250-260 km/h minimális sebességgel még repülni, le-felszállni. A hajtómű meg 20 százalékkal nagyobb tolóerőt ad le úgy, hogy sokkal csöndesebb a működése.

wizz7wizz3wizz9

A plusz 50 szék miatt teljes ajtós lett a korábbi szárny feletti vészkijárat, mellette állították fel a légiutaskisérő “irodáját”, a kisebb gépen 4 helyett a nagyobbon már 5 utaskísérő dolgozik, közülük kettő itt ül a le- és felszállásnál. Az új vészkijárati ajtókra azért volt szükség, mert előírás, hogy vészhelyzet esetén az összes utasnak a gépet 90 másodperc alatt el kell hagynia.

A székek színe is elegánsabb lett. Veréb Évával végig vettük a nagyobb gép okozta változtatásokat a légi utas kísérők munkájában, részletek húsvét után a Hölgypilóták blogunkon.

wizz13wizz12wizz5

Szabó Zoltán főpilóta már az pilóta fülkében elmondta, hogy minden pilóta az A320 családra – a 100 fős A318-tól a 230 fős A321-ig – szerzi meg a szakszót, ezért csak pár dolgot kell a pilótáknak az átülés előtt ismételniük, egyből élesben ülnek be a pilóta székbe. A fentebb leírtak mellett a hosszabb törzs miatt csak kisebb szöggel szabad a gépet elemelni, nehogy odaverjék felszálláskor a végét a betonhoz.

A gépnek 830 km/h körüli az utazósebessége, ehhez óránként teljes terheléssel 2400 liter kerozint eszik. A harmadik képen láthatóan tudja a kapitány beállítani, hogy üzemanyag felvételkor mennyi mehet be a tartályokba. További részletek a Wizz Air repülőgép működéséről és másról több részletben itt hamarosan.

A közel 30 százalékkal megnövelt utaskapacitás sokkal kisebb költség növekedéssel üzemeltethető, van miből tovább csökkenteni a jegyárakat.
Emellett a Wizz Air egy olyan nemzetközi diszkont légitársaság, teszem hozzá, amelyben magyar szív dobog. Többek között jól mutatja, hogy az első négy nagyobb Airbuszt mind Budapestre hozták és már a főpilóta is magyar.

halxa

Januárban kettőt a nagyobbakból a teraszról elcsíptem, így a dupla képen látható a teljes A321 Airbus is, amit a hangárban csak részletekben tudtunk fényképezni.

Címkék: diszkont    hirek    képtár    pilóta    repülőgép    ujdonságok

2 hozzászólás

  1. Airbus A321neo gyári gép első landolása Ferihegyen – Repülni Jó

    2016. szeptember 24. @ 17:27

    […] Airbus teszt legénység egy szem nő tagja, háttérben a Wizz Air főpilótája, Szabó Zoltán, aki a média elbocsátása után már kezébe is veszi a […]

  2. Wizz Air 13 éves, magyarországi történetéről 13 képben és videóban - Repülni Jó

    2017. május 22. @ 16:42

    […] első 230 személyes Airbus A321 gépek, az első érkezése másnapján Szabó Zoltán főpilóta bemutatta azt nekünk a hangárban. Sőt, előző évben Párizsban a Wizz Air gigaüzletet kötött, az Airbus egyik […]

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL