Wizz Air bázisrepülőtér lett Debrecen

Tegnap a Wizz Air diszkont légitársaság hivatalosan is megnyitotta 22. bázisrepülőterét Debrecenben. Az ünnepségen Gulyás Péterrel, a repülőtér forgalmi igazgatójával arról beszéltünk, mit jelent ez a gyakorlatban.

repjegyvadász1

Az igazgató elmondta: tegnapelőtt érkezett meg Debrecenbe a Wizz Air egy régi festésű Airbus A320-as 180 utas székes repülőgépe, amely tegnap bázisgépként megkezdte szolgálatát. Az Airbus reggeltől estig a hét minden napján három uticélt repül, éjszaka pedig egyelőre a szabadban tárolják.

A napi karbantartást éjszaka a Lufthansa Technik szakemberei végzik el. A téli időszakban este víztelenítik, reggel jégtelenítik a gépet, utóbbiról kettő friss ma reggeli képet mutatunk.

jégtelenités
A két kép forrása: a reptér Facebook oldala

Eddig a repülőtér a járatokhoz igazodva volt nyitva, tegnaptól pedig már a hét minden napján reggeltől estig dolgoznak. Hogyan készültek fel erre a változásra, kérdeztem Gulyás Pétertől. Bevezették a két műszakot, szakszolgálati engedéllyel rendelkező munkatársakat már három hónappal korábban, a többit pedig másfél hónapja vették fel. A Wizz Air a bázisra 12 pilótát és 24 légi utaskísérőt helyezett ki.

Az utas a három stewardesst, néha köztük egy férfit látja a fedélzeten és tud a két pilótáról is. Kik vannak a háttérben, hogy minden flottul menjen, folytattuk a beszélgetést az igazgatóval.

Elmondta, hogy a repülőtéren körülbelül negyven ember szolgál ki egy járatot. Az utas először találkozik a jegykezelőkkel, átmegy a biztonsági szűrésen, a többi lényegében a színfalak mögött zajlik. A repülőgépet a leszállás után először a forgalmi kiszolgálók látják el. A marshaller vezeti be kocsival a gépet az állóhelyre, ahol azt befékezik, meg a felszálláskor ugyanezt végzik fordítva.

gép2lányoknobilitasok

Az álló repülőgéphez aztán jönnek a földi kiszolgálók, élükön a rámpa- és súlypontszámoló tiszttel, aki koordinálja a munkát, ügyel a fordulóidőre. Az ő csapatában levő fizikai dolgozók odagurulnak a géphez a lépcsőkkel. be- kirakják és elszállítják a csomagokat, a gépet takarítják, a vizes blokkot cserélik, a repülőgépet árammal, oxigénnel, üzemanyaggal feltöltik. Végül a toronyszolgálat, a rendőrség munkatársait említette az igazgató.

Befejezésképpen arról beszéltünk, hogy ez a mostani létszám bővítés két repülőgép egyszerre történő kiszolgálását teszi lehetővé, ami a tavaszi müncheni Lufthansa járatot és a chartereket is ideértve évi négyszázezer utas kiszolgálása lesz elég. Utána már a szakember gárda növelésén kívül új utasterminál épület is szükséges lesz.

Végül Gulyás Péter forgalmi igazgató hozzátette, hogy jövőre várható a műszeres leszállító rendszer fejlesztése, amely a mai 800 méterről több mint a felére csökkenti a pilóták látásigényét. Így a köd miatt már nem kell kitérő repülőtérre szállniuk a járatoknak, mint az nemrég előfordult Debrecenben.

reptér előtt1

Ajánljuk a Hölgypilóták blogunkon a légiutas kísérők új debreceni bázismenedzserével, Szvetnik Petrával szintén tegnap az ünnepségen készített beszélgetésünket. Reméljük, hogy jövőre újabb olimpiai aranyérem érkezik a debreceni repülőtérre.

Címkék: interjú    légitársaság    repülőgép    repülőtér    vidéki repterek

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL