Red Bull Air Race: Bonhomme lett a világbajnok, Besenyei jövőre abbahagyja

Tegnap Las Vegasban véget ért az idei Red Bull Air Race szezon. A vezető hír a sorozat keresztapjának, Besenyei Péternek a nyilatkozata volt, hogy tíz év után versenyzőként jövőre már nem indul. Bár az ausztrál Matt Hall az utolsó futamon legyőzte a brit Bonhomme-t, de mégis a brit lett az idei világbajnok.

repjegyvadász1

Las Vegas a kaszinók és a szélsőséges sivatagi időjárás városa, ahol most a pályán a gyorsasági autók helyett repcsik kerülgették a szokásos kapukat. A homokvihar az idén elmaradt, viszont volt helyette villámlás, mennydörgés és eső.

bonhomme11

A képen duplán Paul Bonhomme repül, aki a legjobb nyolc között Hannes Arch legyőzésével már világbajnok lett. Matt Hull meg az utolsó verseny előtt már utcahosszal második volt éppen Arch előtt, aki így a bronzérmet szerezte meg az idei VB-n. Martin Sonka negyedik helye egész évben érett, nem volt meglepetés.

Bonhomme, aki civilben a Britsh Airways Boeing B747 óriásgépének kapitánya, harmadik alkalommal lett világbajnok, pedig nyáron Budapesten még eléggé nyitott volt a verseny.

hull és bonhommenyakig pezsgőbenbesenyei

A harmadik képen Besenyei tova száll. Nem sikerült neki a kvalifikáció, így az első körben kikapta a később győztes Matt Hull-t. Besenyei 10 szezonban 66 versenyen indult, ő volt az első világbajnoka a sorozatnak. A többiek meglepték a boxban és a nagy öreg tiszteletére felsorakoztak.

This the end…

Today we jointly payed tribute to the godfather of Red Bull Air Race – we will miss you Péter Besenyei!From Hannes Arch

Szerző: Peter Besenyei (Official Fan Page), 2015. október 18.

Besenyei Péter nagyságát versenyzői teljesítménye mellett számomra sokkal inkább az jelentette, hogy versenygépet álmodott magának. Míg a többiek megelégedtek a bevált gyári gépek turbózásával, addig Besenyei Péter magyar gépet építtetett magának, a Corvus Racer 540-et. Nem volt vele szerencséje, mert mire a Corvus néhány versenyen elérte volna az igazi formáját, addig a sorozat elegánsan szólva ideiglenesen pihenőre vonult. 2010-ben magyar átokként éppen a budapesti futam maradt el, ahol a Corvus Besenyeivel a nyergében jó eséllyel repült volna a Duna felett a hazai közönség előtt.

Aztán mire a sorozatot 2014-ben újraindítottak, megváltoztak a szabályok, és ha hiszik ha nem, nem a Corvus Racer 540 javára. Mivel a Corvus nem erre lett tervezve, nem bírta az új fajta fordulókat, ezért Besenyei nehezen, de idén szezon közben beadta a derekát és elfogadta szponzoraitól az Edge 540 tucatgépet, éppen Budapesten a verseny visszatérésekor mutatkozott be vele. De ebből úgy látszik, már hiányzott a magyar virtus….

edge lufi

A képen Besenyei még nem teljesen őszen, itt-ott még fekete hajjal a Corvus előtti időkben Edge lufit reptet. A kép mögött – katt – Hradec Kralovéban a Corvus Racer 540, amit 2012 őszén fényképeztem, az árnyékokból látható, hogy nagy volt a közönség érdeklődése iránta. Mivel Péter csak a versenyzéstől vonul vissza, az égi táncban az égi színpadon a Corvus magyar gép a kezei alatt új erőre kap majd a légi parádék világában.

Címkék: akrobata    hirek    pilóta    repülőnapok    sport

1 hozzászólás

  1. Nagy Futam a repülés vezetése mellől a Lánchídon - Repülni Jó

    2017. február 3. @ 16:55

    […] Péter a magyar Corvus Racer 540 műrepülő géppel nyitotta a programot, híd alatt, híd fölött szokás szerint elemében volt. A Red Bull jött […]

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL