Két hír, amely nem rengette meg a világot

A héten Iránban repülés közben leszakadt egy “toldozott-foltozott” Boeing B747 egyik hajtóműve, se a földön se a gépen senki nem sérült meg. Kedvencünk, a kanadai Viking Air pedig ráhajtott Oroszországban az Antonov AN-2 gépek lassú eltünése miatti piaci űrre.

repjegyvadász1

A két hírt a kereskedelmi szankciók eltérő megítélése kapcsolja össze. Míg Iránban a légitársaságok lassan vehetnek majd modern nyugati utasszállító gépeket, addig Ukrajna és Oroszország között egyre feszültebb a viszony. Most éppen egymás légterét sem használhatják már a kereskedelmi repülőgépeik és nem sok kilátás van ukrán Antonovok orosz exportjára sem.

mahan1

A héten egy iráni városból 300 utassal a fedélzetén Teheránba indult az iráni Mahan Air légitársaság egy 27 éves Boeing B747-300 típusú Jumbója. Két perccel a felszállás után az egyik hajtómű leszakadt, a képen a begyűjtött darabok és a személyzet sikeresen kényszer visszaszállt az induló reptérre. Valószínűleg bejátszott a történetbe, hogy iráni cég nem rendelhetett eddig pótalkatrészeket sem.

vityaz22

A kanadai Viking Air repülőgépgyár 2013-ban lépett be az orosz piacra, amikor vezető termékéből a képen látható Viking Twin Otter Series 400 típusú 19 személyes repülőgépéből eladott az orosz Vityaz Air-nek három darabot. Majd idén a párizsi légi parádén vett az orosz légitársaság még hét darab Twin Ottert. Plusz a kanadai gyár az orosz piacon képviseleti jogot adott nekik, létrehozhatják az ottani szervizbázist. A képviselet már el is adott a Rosznyeft olajtársaságnak újabb tíz darabot a Twin Otterből.

polar1

Az orosz piac nem a semmiből jött. A Viking jelenlegi alelnöke Dominique Spragg még korábbi beosztásában a képen nagyítva jobban látható 22 napos utat talált ki a szibériai területen keresztül a gyárból Moszkvába. Az út során nagyon fejlett légi közlekedési infrastruktúrát találtak még kisebb falvakban is, köszönhetően az egykori 17 ezer Antonov An-2 gépnek, ami valaha a szibériai területek igáslova volt.

A Twin Otter jól alkalmazkodott az időjárási viszonyokhoz és a nehéz terephez is, az út során szembeötlő volt a megmaradt piaci rés, mert már csak 200 Ancsa repült akkor a területen. Az út során repült helyszíni bemutatók pedig közel hozták az érdekelteket a lehetséges jövőhöz.

ancsa0ancsa33egyszárnyú An-2

Itt várható egy kis harc, mert a Szuhoj repülőgépgyár felkarolt egy szibériai repülési kutató intézetet, aki cápaszárnyas kompozitba álmodta a képen láthatóan egész érdekesen az Ancsa örökséget egy turboprop hajtóművel, szintén digitális műszerekkel. Az új Ancsát is jól fogadta az idei moszkvai légi parádé szakmai és laikus közönsége is. A harmadik képen látható egyszárnyú másik modernizált változat is labdába rúghat még.

Címkék: katasztrófák    légitársaság    Moszkva    repülőgép    ujdonságok

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL