Prágába repültünk

Szeptember végén Prágába repültünk egy hétvégére a Czech Airlines cseh nemzeti légitársasággal. Az útról több cikkben számolunk be, először magáról a repülésről.

repjegyvadász1

Prága Budapest között napi három járatot üzemeltet a légitársaság, így pénteken kora délelőtt oda és vasárnap este repülhetünk vissza. Repültünk már pár éve Prágába, akkor a légitársaság kisebb légcsavaros gépének, az ATR 42 –nek a fedélzetén. Most a nagyobb, ATR 72 vitt el bennünket, a gépet a GÉPMADARAK-ban nemsokára részletesen bemutatjuk. A két főváros között néha Airbus A319 is közlekedik, sajnos most nem volt hozzá szerencsénk.

esőben

Péntek kilenc óra magasságában a budapesti reptéren rendesen esett az eső. A gép külső állóhelyen várt bennünket, ahova busszal érkeztünk. A beszállás után alig vártuk, hogy a szürke felhőket a repülőgép áttörje és megérkezzünk a felhők fölé az örök napsütés birodalmába. Imádjuk ezt a repülési adományt.

A gépen a felső szárny mellett ültünk, csendesen zümmögött a hajtómű, a személyzet csokit, kávét, üdítőket hozott, belelapoztunk a fedélzeti újságba, majd lassan süllyedni kezdtünk. Prága felett már napos volt az ég, jól láttuk a Moldva folyó tekergő szalagját, a földet érés után szinte azonnal lefékezték a gépet a hajtóművek, a nyolcvan percnyi légi út gyorsan eltelt.

A Václav Havel egykori cseh köztársasági elnökről nemrég elnevezett repülőtéren – korábban Prága Ruzinyé, mint nálunk egykor hivatalosan Budapest Ferihegy – is külső állóhelyről mentünk busszal be a modern üveg terminálra, a feladott csomagok is hamar megérkeztek.

praga11prag4prag3

Prágában remek a tömegközlekedéssel a transzfer, a terminál elől indul a 191 számú busz fél óránként a városba. A megállóban az automatából 24 órás napijegyet vettünk fejenként ezer forintnak megfelelő összegből, egy óra alatt a szállodánk előtt tett le bennünket a busz. Angyali volt az Angyal nevű megállóhely és így hívott szállás, ami budapesti viszonylatban a budai oldalon a Móricz Zsigmond körtér magasságában lehetne.

Lesz majd egy cikk Prágáról, mint hétvégi turista célpontról. Most ugorjunk a beszámolóban vasárnapra, irány újból hazafelé a reptér. Bő három órával a gép indulása előtt szálltunk fel a szálloda előtt a városban a buszra, két ok miatt bölcsen tettük ezt. Egyrészt nem mindegyik busz megy egészen a reptérig, mi is egy külső lakótelepnél várhattuk be a következő járatot, ami már a reptérig ment. Szerencsére az automatából a városi megállóban -90 percre vettünk a vonalra jegyet.

prag2prag1prag9

Másrészt vasárnap este nagy tömeg volt a prágai reptéren, mindenki utazott haza. A Czech Airlines pultjait könnyen megtaláltuk, egy földi kisasszonytól pedig kaptunk segítséget, hogy melyik sorba álljunk. Figyeltünk arra, hogy a feladatható csomagokba darabonként beleférjen a sok ajándék, mert csak 15 kilogramm az ingyenes súlyhatár a turista osztályon Prágába.

Ez az ingyenes keret egyébként 23 kg, ha van a zsebben Czech Airlines (CSA) törzsutas kártya, akár alapszintű is. Számos, Prágán túli desztinációjára pedig eleve 23 kg a feladható ingyenes poggyászkeret például Szöul, Szamara, Jekatyerinburg, Kiev, Varsó, Frankfurt, Brüsszel, Párizs, Moszkva. Az átszállási lehetőségekről további részletekkel külön cikkben jelentkezünk. Amúgy az üvegek jól bírták a repülőutat.

prag5prag7prag6

Gyorsan átjutottunk a biztonsági zónán, majd egy búcsúsör után busszal mentünk itt is a külső állóhelyre. Hazafelé is bő egy óra volt a repülőidő, a csokit nem, de a kávét kihagytuk, már sötétben szálltunk le. Szépek Budapest fényei.

Utunkat a Czech Airlines repülőjeggyel támogatta, reméljük, hogy közelebb hoztuk az olvasóhoz a prágai repülést. További említett prágai cikkek hetente várhatóak, olvassanak bennünket a jövőben is.

Címkék: légitársaság    Prága    repülőgép    repülőtér

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL