Az Airbus Helicopters teljesítette finnországi üzletét

Az Airbus Helicopters egyik leányvállalata és a helyi összeszerelésért felelős vállalat, a Patria finn cég Halli városában levő gyártóközpontjában átadta a huszadik, egyben utolsó NH90-es helikoptert a Finn Védelmi Erőknek.

A két hajtóműves, középkategóriájú NH90-es helikopter programját az NH Industries konzorciuma vezeti, a tulajdonosok: 62,5 százalékban a korábban Eurocopter, jelenleg már Airbus Helicopters, 32 százalékban az AgustaWestland, és 5,5 százalékban a Fokker.

A finn NH90-esek első példányának első repülése az Airbus Helicopters telephelyén, Marignane-ban zajlott 2004-ben, és a finn vásárló 2008-ban vette át az első NH90-est. A következő 19 gépet – egyik a képen – már a Patria szerelte össze Finnországban. A szerződést még 2001-ben írták alá a húsz NH90-es leszállítására verzióban a Finn Védelmi Erők számára, és az első átadás óta a gépek 7500 órát repültek.

airbus finn heli1

Ezek a helikopterek a Finn Védelmi Erők kötelékében a legkülönbözőbb feladatokat teljesítik: a nemzetvédelem, a nemzetközi válságkezelés és a kutató-mentő szolgálat bevetéseit egyaránt jól szolgálják.

Az NH90-es jól alkalmazkodik Észak-Európa nehéz meteorológiai viszonyaihoz. A felhőkön való átrepülés jéglerakódást okoz a helikoptereken, ezért nélkülözhetetlen a jégtelenítő rendszer. Ráadásul a hideg klíma miatt a helikopteres bevetések során gyakran fordul elő a felkavart hó okozta minimális látás földközelben. Az NH90-es modern, négycsatornás robotpilótája és helikopteren elsőként alkalmazott fly-by-wire repülésvezérlése azonban mindezt jól kezeli.

ec1

Az Airbus helikopter
pilóta nélkül is üzemel már

A modern robotpilóta meg a helyi összeszerelés igénye kedvező eleme lehetne a magyar helikopter tendernek is.

Címkék: helikopter    katonai    külföld

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL