Boeing hosszabb Dreamliner műrepülése Párizsban

Szokás szerint Airbus-Boeing és Embraer-Bombardier párharc várható a héten a közforgalmi személyszállító repülőgépek között a Párizsi Légi Szalonon. De teret kap a távolabbi jövő is, a hagyományoknak megfelelően hazai pályán az Airbus hozza a kicsit felturbózott E-Fan elektromos hajtású demonstrátor programját is.

Annak idején a Boeing B707 berepülése során a pilóta a gép kiválóságát azzal is igazolta, hogy bemutatott egy vezetett orsót, amit az akkori vezér azonnal letiltott, mondván, ki ül egy olyan gépbe, ahol lóg az utas feje. Úgy látszik a verseny annyira felerősödött a két nagy között, hogy a Boeing felrúgta a több mint ötven éves tilalmat és a függőleges emelkedéssel – ami bejárta a világsajtót – készül a párizsi bemutatóra.

Az Airbus A350 és a Boeing B787 kompozit gépekkel olcsóbban hosszabb utak repülhetőek, amiben azért a Boeing elég nagy előnyre tett szert. Ilyen gyorsan még soha nem futtatták fel a termelést, ráadásul nem az egész világgal kooperálva. A havi tíz Dreamliner nemsokára havi 12 darabra fog növekedni. Kapaszkodhat az Airbus, aki csak most kezdte a konkurens gépe sorozatgyártását. A kék a már meghirdetett utakat, a zöld meg a már repült utakat mutatja.

787városok

Az Airbus az elektromos hajtású gépére már Voltair néven leányvállalatot hozott létre, Dél Franciaországban már kijelölték és megvették a gyár leendő területét. A balról látható kétszemélyes E-Fan a világ első sorozatgyártású elektromos hajtású gépeként már 2017-ben kapható lesz, rá két évre pedig beülhetünk az E-Fan 4.0 túragépbe is. A “benzin” szinte ingyen, a kétszáz kilométer feletti sebesség pedig garantált.

efan2 4

A Co2 kibocsátás elleni harc nagy úr, nem véletlen, hogy az Airbus 20 millió eurót fektetett a projektbe. Egyébként Párizsban is kihangsúlyozták, nem állnak meg a négyszemélyes változatnál, hanem az ötvenes évekre megcélozzák a regionális piacot 70-100 fős full elektromos gépekkel, amit az Európai Unió is maximálisan támogat.

Párizsi légi szalonra a jövő héten még visszatérünk. Addig is egy korábbi különlegesség.

Címkék: elektromos hajtás    Párizs    repülőgép

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL