Solar Impulse2 már Japánban vár az óceán átrepülésére

A több mint hetven méteres szárnyfesztávú napelemes repülőgép Kínából Hawaii felé menet a rossz idő miatt kénytelen volt leszállni Nagoyában. Az út közel negyedét már így is megtette.

Ami így is rekord, mert még napból táplálkozó elektromos repülőgép soha nem repült egy huzamban 40 órát, nemhogy ekkora, hanem még kicsi se.

óceánátkelés1

A képre kattintva látható az óceánátrepülési terv, amit 120 órára becsültek. A repülőgép napelemei nappal áramot termelnek, amivel a pilóta felkapaszkodik 9000 méter magasságba, hiszen arrafelé mindig süt a nap. Mikor eljön a sötétség, akkor kikapcsolja a motorokat és siklórepülésben levitorlázik 1500 méter magasságig, közben relaxál. Mikor lassan hajnalodik, a napfényre várva a pilóta beindítja a négy hajtóművet s kezdi elölről a magasra kapaszkodást.

Solar Impulse 2Solar Impulse 2Solar Impulse 2

A képen Andre Borschberg, a 62 éves pilóta, aki nem túlnyomásos kabinban ül, hanem szkafanderben és oxigén maszkban vezet a felhők felett. A pilótafülke pedig egyszemélyes és éppen akkora, hogy az ülést ággyá is lehet alakítani. A képen a fülke, mögötte az impozáns gép Kínában.

pilótafülke

Az öt napot húszperces alvásokkal tervezték átvészelni naponta többször, ami embert próbáló még fiatalabb korban is. Több mint 6000 kilométer és 80-100 óra repülés még hátravan Hawaii szigetekig, ami csak a 35 000 kilométerre tervezett világ körüli út kevesebb mint negyede.

repülési terv1

A másik pilóta a szintén svájci Bertrand Piccard, akivel felváltva vezetik a szakaszokat. Nagoya előtt a leghosszabb levegőben töltött idő csak 20 óra volt. Majd Hawaii után jön Amerika, amit már átszeltek egyszer.

piccard1Solar Impulse takes-off from Varanasi to Mandalayandre

Abu Dhabiból indultak és a repülési terv szerint oda térnek majd vissza. Jó utat, kevés várakozást! Aki követni akarja őket, az kattintson ide az útjukat mutató alkalmazásra.

Címkék: elektromos hajtás    pilóta    repülőgép

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL