Antonov An-178 és Pilatus PC-24 – két szűzrepülés a múlt héten

Az új ukrán főként katonai teherszállítógép a második világháború befejezésének évfordulóján szállt fel először, a svájci Pilatus köves alkalmi reptereket is használó új sugárhajtóműves üzleti gépe pedig a nyáron megígért időben emelkedett a levegőbe.

Április közepén amerikai stílusú ünnepséggel – a Boeing úsztatja így a dolgozói hátán az új gépeket – Klicsko kijevi főpolgármester jelenlétében ukrán nemzeti jelképekkel mutatták be az új Antonov An-178 regionális szállító repülőgépet.

an1

A szállítógép főként a korábbi négy légcsavaros hajtóműves An-12 gépet váltja fel, de a nálunk is ismert An-24 és An-26 feladtait is képes átvenni, katonai szerepe jelentős lesz. 99 katonát, 80 ejtőernyőst vagy 70 sebesültet képes szállítani. Az olasz Alenia C-27 Spartannal – ami műrepült Kecskeméten a légi parádén – versenyezve 400 darab eladását tervezik, 40 millió dolláros gépáron.

an2

A gép polgári cargo felhasználásban képes túlméretés konténereket szállítani, 18 tonna tömegben 1000 kilométere, de csak 10 tonnát akár 4000 kilométerre is. Azerbajdzsán már 10 darabot rendelt belőle, a kínaiak meg elvinnének kettőt, hogy megvizsgálják a közös gyártást.

A gépet a szokásos modern avionatikával látták el, május 7-én repültek vele először egy órát.

A Pilatus PC-24 – amit nyáron alaposan bemutattunk – május 11-én a gyári reptéren 600 méter nekifutás után repült szintén majdnem egy órát, miközben a hagyományoknak megfelelően a gyár 1800 alkalmazottja szurkolt neki a földön.

tömeg

Már lassan kész lesz a másik kettő gép is, amivel a 2300 óra berepülési programot végrehajtják és akkor 2017-ben már jöhetnek a csodás gépekért a vevők. A Pilatus PC6 Turbo Porterhez hasonlóan kitágulnak a leszállási lehetőségek rengeteg új eseti, kevés előkészítő munkát igénylő reptérrel.

Címkék: katonai    polgári    repülőgép    ujdonságok

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL