Magyar repülőgép újra a Földközi-tenger körül

82 év után újra magyar repülőgép utazza körbe a Földközi tengert, csak most nem a repülőgép gyártója a pilóta. Viszont egy gyerekkori álom valósult meg azzal, amikor Bánhidi Antal követője, Földi Zoltán pilóta tegnap Ferihegyről felszállt-elindult a harminc napos expedícióra.

A személyzet, Földi Zoltán pilóta és Hankusz Kálmán fotós/videós kis ünnepség keretében tegnap indult el Ferihegy 1-ről a tenger irányába a Vízangyalnak elnevezett új, magyar tervezésű és gyártású Magnus Fusion típusú kétszemélyes kis repülőgéppel.

gerle1

Bánhidi Gerle 13 az Avia-info.hu oldalon

Mostani repülésük tisztelgés Bánhidi Antal és Bisits Tibor pilóták rekordja előtt, akik 82 évvel ezelőtt napra pontosan ezen a napon indultak el és másfél hónap alatt kerülték meg a Földközi-tengert. A 12.500 km-es utat a Budapesti Műszaki Egyetemen Bánhidi által tervezett és megépített Gerle 13-assal tették meg. Inspirálta őket akkor a korábbi magyar óceánátrepülés sikere is.

rep1rep3rep8

Földi Zoltánt – jobbról – a Gerle 13 indította el a pilótává válás útján, hiszen iskolás korában az útról szóló könyvvel díjazták eredményes tanulását. A sok ezer óra repülés mellett megmaradt a diákkori dédelgetett cél, Bánhidiék útjának újrarepülése.

HIDROPLÁNOK Lesz-e újabb aranykor?
Megjelent legújabb e-könyvünk

Zoltán először társat talált a dunaújvárosi fotós, Kálmán személyében, mikor még a saját Cessnáján tervezgetett. Szerették az istenek, mert terve eljutott Kecskemétre, ahol a Magnus Repülőgépgyár fantáziát látott az expedícióban. A Magnus Fusion típusú, kétszemélyes ultrakönnyű kisrepülőgépük fejlesztése pedig elérte azt a stádiumot, hogy biztonságosan nekivághassanak vele a nagy útnak.

Aztán szerencsére a további szponzorok is értéket láttak bennük, így lett a Szentkirályi Ásványvíz révén a repülőgép expedíciós neve Vízangyal. Felkarolta őket a National Geographic és a Blikk, a Budapest Airport és mindazok, akik logójukkal a repülőgépet díszítik.

katona

Az indulási ünnepségen Katona Imrétől – középen – a Magnus Aircraft Zrt. vezérigazgatójától megtudtuk, hogy a típus fejlesztése 2011. őszén indult, a Vízangyal már a szériagyártás első darabja. A gép iránt nagy érdeklődés van a németek, oroszok, ausztrálok és ghánaiak részéről, illetve ezekről a helyekről már konkrét megrendeléseket is kaptak.

rep5rep7rep6

A tengerkerülő úton helyszíni bemutatókkal tarkított emlékrepülés Katona Imre szerint nagyban elősegíti a gép marketingjét a térségben. A repülőgép 95-ös benzinnel üzemeltethető, tartályába 90 liter üzemanyag fér, maximális sebessége 280 km/h, gazdaságos utazósebessége 180-220 km/h. A gyár a megrendelések függvényében nemsokára évente 100 repülőgépet képes előállítani. A Magnus Fusion ára felszereltségtől függően 100-140.000 euró.

A vezérigazgató szerint a Földközi tengeri expedíció előkészíti a nyolc hónaposra tervezett, bemutatókkal és jelentős médiafigyelemmel övezett világ körüli utat. A Magnus Fusion gépükkel nemcsak a kontinensek között, hanem a kontinenseken belül is kör-repülve a Guiness rekordért is bejelentkeznek.

A Repülni JÓ jó utat kíván a fiúknak és minél több vevőt a magyar repülőgépgyárnak. Az emlékrepülés oldala mellett menet közben mi is többször visszatérünk majd a Vízangyal Földközi Tenger körüli repülésére.

Ajánlott link:
Terjék Tamás fotói az eseményről

Címkék: hirek    körjárat    pilóta    repülőgép

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL