Svájci bicska: repülőgép, quadkopter és autó egyben

Krossblade SkyCruiser néven új koncept légijárművet mutatunk be, ami már nem repülőtérről indul, hanem ötvözi a heli-repülőgépet és az országúti autót. A repülő autónak drón változata is lesz, a Légi Csavargó, a SkyProwler.

A Krossblade Aerospace egy arizonai start-up, ami csavart egyet az eddig szokásos repülő autós felálláson. Egy gyönge autó, ami képes rövid utakra a felszállóhelyig, majd onnan egy konvertiplan a Bell-Boeing V-22 Osprey stílusában. A nagyoknál azért találták ki a heli-repülőgépet, mert a helikopter nem elég gyors, viszont helyből fel-leszáll. Az útra jól jön a merev szárnyú gyorsaság.

SkyCruiser

A légi járműben viszont az az újdonság, hogy olyan mint egy svájci bicska. A rakétaszerű törzs első fele az ötszemélyes utastér, mögötte pedig a “kések, ollók” elnyelésére szolgáló tér meg a gépészet. Az elnyelési mechanizmust szabadalmaztatták is a fiúk.

krossblade-skycruiser-3Krossblade-SkyCruiser-SavingsSkyCruiser_helipad

Autó változatban minden csukva és benyelve, vízszintes vezérsík és tolópropellerek lehajtva, kerekek ki, maximum 120 km/h sebességgel megyeget rövid utakra. Elegánsak a felhajtható ajtók.

Quadkopter változatban négy rotornyél kitolva, amit a végeken dupla rotor emel fel. ha lehet, rövid nekifutó VSTOL változatban is üzemel, hiszen induláskor kinyitja a két szárnyát majdnem tíz méter szárnyfesztávra és a tolópropellerek is üzembe állnak.

HIDROPLÁNOK Lesz-e újabb aranykor?
Megjelent legújabb e-könyvünk

Merev szárnyú repülőgép változatban pedig 500 km/h maximális sebességet tud picivel több mint 1600 kilométerre.

Hibrid hajtóműve egy autómotor, ami áramot termel és az hajtja a villanymotorokat. 250 literes tankja miatt max. terhelés esetén 380 kg marad az utasokra és a poggyászra. Bár írják az egy pilóta, négy utas kapacitást, de ekkor szerintem csak háromszemélyes, viszont rövidebb utakra, mondjuk 1000 km-re simán elviszi az öt főt. Utasonként 3 liter/100 km fogyasztása csak luxus autó szintű, viszont átér egy óra alatt Los Angelesből San Francisco-ba, ami autópályán 3 óra legalább.

Drón változata még nem kiforrott, lassabb, kisebb és funkciója sincs még körvonalazva. A robotautó dömping korában szerintem nemsokára kijönnek egy utas drón változattal is, és akkor a pilóta helyett plusz egy fő lehet az utas még a repülő autóban.

A projekt izgalmas, de szerintem jó esetben legalább öt év fog eltelni a szűzfelszállásig.

Címkék: drón    elektromos hajtás    helikopter    repülőgép    uav    ujdonságok

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL