Repülőgépek a Déli Sarkon

Múlt héten véget ért ott a nyár, amikor csak mínusz 15 fok volt általában. Néhány érdekes kép arról, milyen gépek repülnek-repültek a különleges körülmények között.

Kezdjük a nagyokkal. Egy amerikai cég december-januárban heti nyári járatokat üzemeltet Chiléből, a gépük egykori szovjet Iljusin IL-76. Ötven utast vagy szállítmányt képes öt óra alatt eljuttatni a Patriot Hill Airportra, ahol kék jég a leszállópálya.

il1

HIDROPLÁNOK Lesz-e újabb aranykor?
Megjelent legújabb e-könyvünk

il21il22il23

Azért amerikai gép is járt errefelé, még ha nem is menetrendszerűen. A nagy klasszikus, a C-130 nemcsak egyedül, hanem kötelékben is. Az USA Nemzeti Gárda légierője öt gépe látogatott el New Yorkból a múlt évtizedben, középső kép. Egyébként sima utasszállító is képes a le-felszállásra, a harmadik képen egy Airbus A310. Ha birják 10 kilométer magasan a mínusz 50 fokot, akkor miért ne menne ez a földön, pontosabban a jégen is.

c130mc murdot station5543

A Déli Sarkon belül is repülnek, ezért a helikopter mellett a regionális gép is jól jön, természetesen ezek már inkább sítalppal. Itt is egy klasszikus, a DeHavilland kanadai gyár DHC6 Twin Ottere bírja jól a sarki körülményeket.

dhc61

A cikk írása közben végre eleredt a hó. Vajon mikor rendeznek nálunk valahol egy sítalpas kisgépes találkozót, ski plane Fly-in-t?

Címkék: képtár    repülőgép    repülőtér

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL