Orosz katonai távolsági repülések

Orosz bombázó-repülőgépek Portugáliánál. Szu–34-es támadó repülőgépek a Balti-tenger felett. Tu–95MSz cirkálórakéta-hordozók Nagy-Britannia és az Egyesült Államok partjainál… Trautmann Balázs washingtoni tudósító hosszabb cikke a honvedelem.hu oldalon.

071122-F-ZY202-005

A Szovjetunió összeomlása, majd az orosz haderő költségvetési forrásainak jelentős csökkenése után a hidegháborúban teljesen megszokott nagy hatótávolságú orosz repülések jóformán megszűntek. Az erre a célra alkalmas repülőgépek karbantartása, felkészítése a többórás, nyílt tenger feletti repülésre és persze maga a repülés (ideértve a feladat végrehajtásához szükséges kerozint a levegőben átadó Il–78 Midas tankergépek bevonását is) ugyanis rengeteg pénzbe kerül.

HIDROPLÁNOK Lesz-e újabb aranykor?
Megjelent legújabb e-könyvünk

Ugyanakkor az Oroszországi Föderáció felségjelét (mostanában ismét a vörös csillagot) viselő gépek „megrepültetése” például az Egyesült Államok partvidékénél, az orosz nemzeti büszkeség fontos eleme. Nem véletlen tehát, hogy Vlagyimir Putyin elnök 2007-től nagy hangsúlyt fektetett az orosz távolsági repülések újrakezdésére, az ehhez szükséges infrastruktúra újjáépítésére és használatára.

szu31

Ma már elmondhatjuk: szinte minden a régi kerékvágásba zökkent vissza. Az 1980-as években megszokott találkozók tucatjai zajlanak napjainkban, ismét remek fényképfelvételeket láthatunk, melyeken például az orosz Szu–27-es pilótája néhány méterre repülve a svéd felderítőgéptől megmutatja: rakéták vannak ám a szárnyam alatt…

A hosszabb terjedelmű cikk a honvedelem.hu oldalon olvasható.

Korábbi anyagunk:
Magyar Gripenek nemzetközi gyakorlaton

Címkék: katonai    repülőgép

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL