Hétvégi vidéki repülős hírcsokor

Reptérkeresztelő Esztergomban, Pápa fejlesztése és vegyes hasznosítása, bővülő repülős alkatrészgyár Nyírbátorban – régen volt ilyen gazdag és intenzív őszi hete-hétvégéje a repülésnek vidéken.

Esztergom egy utcanév után a repülőterét is idősebb Rubik Ernőről nevezte el, szombaton tartották a reptér keresztelőt. A repülőtéren volt valaha a szárnyas Rubik – fia a világhírűbb kockás Rubik – repülőgépgyára, ahol olyan legendás típusok születtek, mint a vitorlázó Vöcsök, Pilis és Góbé, vagy a motoros Kánya. Ajánljuk az ünnepségről a Szeretgom, a helyi portál tudósitását külön gazdag képanyaggal.

Exif_JPEG_PICTURE

Mögötte a Góbé Kolos Feri képén Dunakeszin

Az ünnepségen beszédet mondott a város új polgármestere, Romanek Etelka is. A tudósítás szerint eddig a városi polgármesterek 14 éven át elkerülték repterüket, szerencsére itt is visszatértek a normális kerékvágásba. A névadáson ott volt Farkas Bertalan magyar űrhajós is, aki új funkciójában tanácsadóként, reméljük hazai repülős befektetésekben is segíti majd a külgazdasági és külügyminisztert. A történelmi helyszínen akár újraéledhetne a Rubik Repülőgépgyár is.

Esztergomban van hagyomány, de nincs gyár, fordítva igaz ez Nyírbátorban. Ott már a németek régebb óta kabinelemeket gyártanak, többek között az Airbusnak.

A hétvégén rakták le a második üzemcsarnok alapkövét, ahol a Diehl Aircabin Hungary Kft. 5500 négyzetméterrel növeli meg a területét és jövőre 280 új munkahelyet teremtenek, a bevételük megduplázását remélik. Eddig az A320 és A330 típusokba dolgoztak be, az új üzemcsarnokban már egy osztállyal feljebb lépnek és a A350, A380 kabinelemeket is magyarok keze nyomát viselik majd.

nyirbator

A Diehl Cégcsoportnak világszerte 14 ezer alkalmazottja van. A Diehl Aerosystems konszernrésznek pedig 4900 munkatársa, több mint egymilliárd euró éves árbevétele. A Diehl Aerosystems székhelye a Baden Württembergi-i Laupheimben található, és több fejlesztési és termelőegysége van Németországban. Ennek a világhálózatnak lett a tagja 2012-től Nyírbátor.

Karácsonyi könyvajánlatunk
repülésrajongóknak

Vissza a Dunántúlra, ahol a következő években húszmilliárd forintból fejlesztik a pápai bázisrepülőteret, mely alkalmas lesz bármilyen típusú katonai repülőgép fogadására, illetve kisebb részben civil személyi és kereskedelmi forgalom lebonyolítására is.

Exif_JPEG_PICTUREVisit by NATO Secretary General to Hungaryáldozó31

Áldozó Tamás pápai polgármester és a C17 szállítógépek

A Honvédelmi Minisztérium múltheti tájékoztatása szerint a pápai fejlesztés 2015 és 2018 között valósul meg, az első évben alapvetően tervezési, és közmű-fejlesztési feladatokat végeznek. A fejlesztés legfontosabb elemei: a kifutópálya meghosszabbítása, a reptéri gurulóutak szélesítése, a repülőgépek parkoló- és állóhelyeinek kibővítése, a bázison belüli közművek, üzemanyag töltőrendszerek kiépítése, illetve felújítása, valamint a híradó-informatikai és légi-navigációs rendszerek modernizálása.

A pápai bázisrepülőtér fejlesztését a szeptember 5-i walesi NATO-csúcstalálkozón Magyarország, mint a szövetség készenléti akciótervéhez való hozzájárulást jelentette be.

Címkék: hirek    katonai    külföld    Pápa    polgári    repülőgép    repülőtér    vidéki repterek

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL