Nigel Lamb a Red Bull Air Race világbajnoka

A Red Bull Repülőverseny újra indított idei szezonja tegnap fejeződött be osztrák hazai pályán, a gyorsító ital nevét viselő autós versenypályán Spielbergben. Jővőre már hozzánk is jönnek.

Eldőlt: Nigel Lamb a Red Bull Air Race 2014-es évadának világbajnoka. A brit a drámai idényzárón, Ausztriában begyűjtött második helyével biztosította be magának az elsőséget. Nem adták egyszerűen a győzelmet: Lamb az Alpokban a helyi kedvenccel, Hannes Arch-al folytatott vérre menő küzdelmet. Besenyei Péter a 12. helyen végzett, összesítésben pedig 11. lett a világbajnokságon.

Nigel Lamb (GBR) - Award CeremonyNigel Lamb (GBR) - Lifestylelamb3

35 ezer néző figyelte lélegzet visszafojtva a Forma-1-es Red Bull Ring felett zajló csatát. Hannes Arch-nak lett volna esélye a világbajnoki címre, ehhez azonban az első helyen kellett volna végeznie. Az osztrák hihetetlenül gyors volt az edzéseken és a helyi közönség okkal hihette, hogy sikerül a bravúr, megverheti Lambot.

A kiélezett versenyben azonban Arch-nak kockázatokat kellett vállalnia és mivel az egyik kapun nem a szabályoknak megfelelően repült át, két másodperces büntetést kapott, így visszacsúszott a negyedik helyre.

arch1arch2arch3

A világ leggyorsabb motorsportjának fináléját a francia Nicolas Ivanoff nyerte meg Spielbergben, a pódium második fokára Lamb állhatott fel, Martin Sonka lett a harmadik, őket követte a megbüntetett Arch, valamint a világbajnoki címért szintén sokáig küzdő Paul Bonhomme.

Mindez azt jelentette, hogy 60 pontjával Lamb ünnepelhette a világbajnoki címet, az 57 pontos Arch pedig második lett összetettben. Hannes Arch immáron harmadszorra szorul a második helyre, hiszen 2009-ben és 2010-ben is itt végzett, igaz, mindkét évben Paul Bonhomme győzte le.

besenyei1

A versenyzők világhírű sport repülőgépgyárak által gyártott gépekkel versenyeznek, kivéve a mi Besenyei Péterünket. A versenysorozat megálmodója – akit már hivatalosan is “The Godfather of the Red Bull Air Race” hívnak – pár éve Corvus Racer 540 néven saját magyar gépet építettet.

Pechére az idei újraindulásnál számára hátrányosan változtatták meg a szabályokat azzal, hogy szűkebb fordulókra lett szükség. A Corvus pedig itt vesztette el azokat a tized-század másodperceket, ami a jó szerepléshez kellett volna.

Péter alkalmatlan géppel egyáltalán csoda, hogy a 11. helyen végzett összetettben. Most a téli szünetben lesz a csapatának és a Corvus gyárnak módja, hogy a Racer 540-en szárnyakat cseréljen és azokat berepüljék.

besenyei21besenyei22besenyei23

Jővőre a verseny visszatér Budapestre, még nem tudni, hova. Az idén négy vízparti – víz feletti helyszín mellett négy versenypályán dübörögtek a motorok, köztük Angliában a lóverseny szentélye, Ascot is szerepelt.

Az új koncepció szerint a helyszínen jegyeket árulnak, ezért a korábban már hat alkalommal sikeres Lánchíd környéki Dunát lehet hogy a Hungaroring váltja fel. Erre utalhat, hogy a magyar kormány idei döntése alapján 2015-17 között az évenkénti 1,8 millió eurós jogdíjat a verseny helyszínéért a Hungaroring fizeti majd ki.

Címkék: akrobata    hirek    pilóta    sport

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL