Pipistrel bemutatónap Tökölön

Szombaton több mint száz felszállással a leendő vevők vagy csak szimpla érdeklődők megtapasztalhatták a Pipistrel ultrakönnyű repülőgépek kényelmét, dacára a kissé szeles időjárásnak. Bemutatónap Janó repülőbúvár szervezésében.

Pár éve valamelyik repülőnapon egy állatorvos mesélte, hogy a Pipistrel Virussal repül el gyógyszert vásárolni és ha úri kedve úgy tartja, akkor jókat vitorlázik vele. Közben kevesebb autóbenzin fogy, mintha a terepjáróval menne.

Exif_JPEG_PICTURE

Elől Vigh János Janó főszervező, mögötte a flotta egy része.

Virus, Virus SW, Sinus és a kifejezetten motoros vitorlázó Taurus több-több példánya szinte megállás nélkül a levegőben volt, jót tett a márkaépítésnek a bemutató reklámnap. Tetszett a gépek repülése utasnak, pilótának egyaránt.

Exif_JPEG_PICTUREExif_JPEG_PICTUREExif_JPEG_PICTURE

Utasként nagyon élveztem a repülést, Janó volt a pilótám, aki egyébként búvár meg a Pipistrel Hungary területi képviselője. Csodás a dunai panoráma, elláttam egészen a belvárosig, pedig a M0 híd fölött fordultunk rá a Dunára. Panoráma ablakok, kagyló ülés fokozza az utas kényelmét, a gép vezetését pedig alig lehet észrevenni. A kisebb turbulenciák sem fogtak ki rajtunk, a leszállásnál pedig extra és kellemes süllyedést biztosított a kombinált féklap, amit a fej feletti karral hozott Janó formába.

Exif_JPEG_PICTURE

Több pilótát is kérdeztem a repülés után. Egyikük Judit 200 órával azt emelte ki, hogy egyáltalán nem ráz, mint a többi ultralight és a szeles idő ellenére könnyen vezethető.

kositzky1

A képen a Taurusban jobbról Kositzky Attila nyugállományú repülő altábornagy, egykori legendás MIG-21 vadászpilóta, a rendezvény díszvendége pedig arról beszélt, hogy a pedálokkal kicsit dolgoznia kellett, de az ultralight könnyen szót fogadott neki és nem hiányolta belőle a vasat. Egy másik körben a Virusban kísérő pilótája, Nagy Jenő Zsenya szerint, aki egykor a tábornok parancsnoksága alatt repült a MIG-en, a főnök így hetvenen felül is kiválóan együtt élt a géppel, noha először vezette a típust.

Közben befutott az első vendégvideó is, benne a kifejezetten motoros vitorlázógép, a Pipistrel Taurus repülésével.

A napot feldobta még a Szökőár Kft búvár standja, meg a rádiótávirányitású (rc) nagy modellek igazi repülőgépmotorral. Ők és a közönség a motorok beröffentésével foglalkoztak, sajnos míg ott voltam, nem repültek velük. Pedig a legendás magyar gép, a Gerle is a fűhangárban várta a bevetést. A hagyományőrzést még a századjelvények képviselték.

Exif_JPEG_PICTUREExif_JPEG_PICTUREExif_JPEG_PICTURE

Szilágyi János, a Pipistrel Hungary ügyvezetője kérdésemre elmondta, hogy a szlovén repülőgépgyár történetében ez az első bemutató nap a világon. Így a használt gépek értékesítése és javítása mellett újabb különlegességgel járulnak hozzá a magyarok a márka egyre erősebb világjelenlétéhez.

Exif_JPEG_PICTURE

A rendezvényen részt vett Ivo Boscarol, a Pipistrel Repülőgépgyár vezetője, aki sajnos nem a következő nagy ásszal, a Phanterával érkezett. Vele készült beszélgetésünkkel folytatjuk a héten később cikkünket. De olvashatnak még a bemutatónapról nemsokára a Hölgypilóták blogunkban is.

Mint ahogy mi a cikket folytatjuk, nincs kétségem, hogy a sikerre való tekintettel nem ez volt az utolsó bemutatónap a cég életében. A magyar kezdeményezés el fog terjedni a Pipistrel gépek disztribútorai között az egész világon, itthon meg várjuk a folytatást.

További korábbi anyagaink:
Pipistrel bemutatónap beharangozója
Pipistrel a GÉPMADARAK-ban

Címkék: elektromos hajtás    képtár    pilóta    rc modell    rendezvények    repülőgép

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL