Európai üzleti repülés – EBACE 2014

A múlt héten pár napra az üzleti repülés Mekkája volt Genf, ahol a szokásos évi Európai Üzleti Repülési Konferenciát és Kiállítást tartották meg. Néhány ottani újdonság és a kedvencek következnek.

Egy híján ötszáz kiállító, 59 repülőgép, úgy tűnik, vége a válságnak, erőre kapott az üzleti repülési szektor, az egy hajtóművesektől az Airbus és a Boeing luxus üzleti repülő csarnokaiig. EBACE nyitókép mögött a totál.

ebace1

Ez az ablak már nem trendi, a Dreamlinerek után a Boeing az ovális helyett a panoráma ablakot favorizálja, a BBJ Max már ezt hozta el a kiállításra. Van ahol a régi a szép, a középső képen a Falcon még három hajtóművel repül.

panorama ablakdassaultg650

Nagy divat lett a kiterjesztett hatótávolság, a szélső képen Gulfstream újdonsága a G650ER akár Hon Kongig is elrepül New Yorkból, a majdnem 14 ezer kilométer meg sem kottyan neki. De a Bombardier is hozott kabin maketteket az ER szektorba.

Az ilyen távokhoz, meg egyébként is jár a belső elegancia, a több mint fél nap alatt aludni is illik, gyönyörködjünk és ne irigykedjünk.

ruag alvószékairbus acj319Beechcraft-King-Air-350i-Wheels-Up-interior

A turbó szektor is felturbózta magát. A lassan mindent befaló Textron erejét mutatja a régi modellek leporolása. Beechcraftből egy egész kollekciót hoztak, a kiállítás idejére szerezték meg a jó öreg Cessna Grand Caravan új EX változatának európai repülési engedélyét, ahol az erősebb motor 10 embert is könnyen elvisz. Az EX elől, mögötte a Beechcraft King Air-ek.

textron1

A két európai helikopter gyár csatája is izgalmas, nem meglepő módon a dizájn fronton folyik. Szinekben kívülről és belső terekben belülről egyedi ruhát kap mind az EC135, mind az AW169 helikopter. Mint a legrangosabb divatházak között, itt a francia illetve firenzei dizájnerek faragják külcsínben, belbecsben egyedire a terméket, a vásárló gépe összetéveszthetetlen lesz égen-földön. AW kunyhó belülről, mögötte EC új ruha.

aw169

Két egész alakos makettel a HondaJet és a Pilatus is versenyez a kisjet piacon, bár az utóbbi dupla kapacitással bír, az árak is ennek megfelelőek. A HondaJet az első gyári példányt ünnepelte, utóbbi meg sok szerződést hozott a kiállításra, bár a szűzrepülés csak augusztusban lesz. A Pilatus PC-24 szerintem verhetetlen azzal, hogy a füvön, göröngyös földön is könnyen leszáll, nem véletlenül kötött ott Genfben 84 darab gépről szerződést 2017 évi szállításra.

hondajet-ebacepc24Pilatus-PC-24

A képen az Aerion2, mögötte kattintva még szebb a modell, mert az üzleti utazók szuperszonikus sebességre vágynak. 12 éve tervezik a modellt, most látnak egy kissé nagyobb igényt iránta, főleg Ázsiából, ezért jelentek meg néhány változtatással és a kettes modellel.

aerion1

!8 méterre meghosszabbították a törzset, a csendesebb működés követelménye miatt három hajtóműre cserélték a korábbi kettőt. Tilos zónában 0,95 Mach az utazója, szabad zónában főleg az óceánok felett pedig 1,4-1,6 Mach-hal téphet a száz millió dolláros árra belőtt üzleti légijármű. A kilenc méter hosszú kabin elé és mögé kiszolgáló helyiségeket terveztek, 2021 évre akár repülhet is.

Címkék: helikopter    repülőgép    repülőnapok

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL