A Sólyom több lenne, mint egy légitársaság

Balra a Hősők Terén a Millennium emlékmű, jobbra a Vajdahunyad vár, a történelmi környezetben középen a tóparton egy sajtótájékoztató volt a Sólyom repülésen kívüli ambícióiról és első eredményéről.

A légitársaság tulajdonosa, a Sólyom Befektetési és Vagyonkezelési Holding beszállt egy élelmiszereket forgalmazó cégbe, a Sales One-be.

A minőség jegyében egyesítették márkáikat, SÓLYOM NATURALLE. A Sólyom logója visszaköszön majd a nagy áruházláncok polcain ásványvizet, lisztet, étolajat, lekvárt kereső közönségnek. Szerintem a vásárlók ekkor is a holdingban zászlóshajóként működő első számú leányvállalatra, a légitársaságra gondolnak majd.

Az együttműködés más cégekkel kéthetente folytatódik, a Sólyom rászáll a magyar miden napokra, a magyar minőség szétterül az országban és nemcsak beszállítóként találkozhatunk vele reményeink szerint a légitársaság fedélzetén vagy környékén. Sporttámogatást is terveznek, egyéni olimpiai felkészülést és klubokat.

A sajtótájékoztatón a magyar tulajdonosi kör, a cégcsoport a repülős Vágó Józsefen kívül eddig kevésbé ismert másik arca, Lucsik János vitte a szót. Vele készítettem egy nem hagyományos interjút.

Bransonnal a híres légi ipari nagybefektetővel és márkaépítővel kezdtünk, többek között ő használ az egész birodalmára egységes márkanevet. Lucsik János elmondta, menet közben többen felhívták a figyelmüket arra, hogy az általuk kitalált rendszer néhány elemében hasonlít Sir Richard Branson holdingjára, ami számukra megtiszteltetés.

A gazdasági téren az együttműködéseket nem egy kaptafára tervezik, lesz, ahol beszállnak tulajdonosként, igénylik a közös márka birtoklását, mint most, de lesz, ahol nem. A lényeg a Sólyom, mint minőségi magyar márka ne helyettesítse, hanem erősítse a többi magyar márkát, nagy piaccal és szolid haszonnal, ami végső soron a légi zászlóshajónak is előny.

Nyerjen autogiro repülést wellness hétvégével

Mennyire befolyásolta a sokat kritizált névválasztást, hogy ma már világos, egy légitársaságnál többről van szó, kérdezem. Semennyire, kapom a választ.

Azért lett Sólyom, mert magyarok vagyunk, büszkék vagyunk rá, a sólyom az repül, erőt, dinamizmust szimbolizál, tökéletes választás. A nevet meg majd a prémium szolgáltatásunk után az egész világon megtanulják kiejteni, tette hozzá.

Ilyen szintű befektetésben való részvételhez némi előélet is szükséges. Tanácsadói vonalat sejtek, mert visszaköszönnek a gazdaságpolitika húzó kategóriái, keleti nyitás, magyar piac ösztönzése, magyar márka felemelése, új munkahelyek, stb.

Lucsik János a Sólyom Holdingon kívül három korábbi cégére büszke. Tanácsadóként régebb óta évente négyszáz körüli közbeszerzést bonyolítanak le, de néhány éve ő az Ararat konyak és vagy nyolcvan különleges prémium ital importőre, forgalmazója. Tavaly óta pedig az Argentum Holding pénzintézet elnök-vezérigazgatója is.


Kattintson a VinCE oldalára,
nyissa meg Lukics János előadót,
szippantson bele az Ararat kultúra levegőjébe

Udvarias ember lévén nem firtatom a pénztárcát, minek beleszaladni az üzleti titok egyébként reálisnak tűnő falába.

Reméljük, hogy nemsokára megkapják a Sólyom légitársaság működési engedélyét, mégiscsak az a legfontosabb. Mikor elérnek oda, úgyis a befektetőkkel közösen és nyilvánosan ünnepelnek majd.

Korábbi anyagaink:
A Hölgypilóta Blogunkon – Sólyom első gépe Ferihegyen és a nők
Sólyom jegyek, Wizz Air csomagolási tippek

Címkék: hirek    interjú    légitársaság    polgári

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL