Talabos Gábor, aki 40 éve repül

Talabos Gábor a magyar kisgépes repülés egyik ikonja, ma negyven éve, hogy először repült Öcsényben egyedül. Gratulálunk a szép jubileumhoz.

Gábor többezer órát repült sok kisgép típuson és az elmúlt negyven évben a következő területeken hagyta ott a névjegyét, egyelőre vázlatban sok linkkel elbeszélve.

Vitorlázó repülés

Az első önálló felszállása után elég volt 11 év a gyémántkoszorúhoz, ami ott a legmagasabb minősítés. A gyémánt egy 5000 méteres magasságnyerést igényel a termikek hátán. Hozzá egy 300 kilométeres céltávú hurokrepülést és egy 500 kilométer céltávú szabad repülést, ezekhez is kell tekerni felfelé rendesen.

1984-től közel tíz éven át vitorlázó műrepülő, ahol a válogatottságig vitte, most nyáron Finnországban a vitorlázó műrepülő világbajnokságon bíráskodott legutóbb. Oktató tevékenysége e területen folyamatos, napjainkban is vezet egy iskolát.

A motoros műrepülés stációi

1989-96-ig motoros műrepülő válogatott, később Besenyei Péter földi szeme, segítője. Majd edző, Illés Tamás és Nádas Tamás személyében két világbajnokot nevel.

A magyar motoros műrepülő válogatott szövetségi kapitánya és nemzetközi versenyeken bíró. Néhány éve bemutatókon retro műrepül a legendás Zlín 226 Trénerrel.

A Red Bull repülőverseny bölcsőjénél

Besenyei Péter az ezredfordulón kitalált egy közönségvonzó, pörgő műrepülő versenyt, a Red Bull a maga erejével rábólintott, az Air Race bölcsőjénél ott volt Talabos Gábor is. Szabályok, kísérletek, első verseny szervezése tíz éve Tökölön.

Nyerjen autogiro repülést wellness hétvégével

A nagy siker és az ötvenezres közönség szétfeszíti a kereteket, bekerül a verseny magyarországi futama a Parlament elé. Gábor a Duna feletti versenyt folyamatosan tanácsadóként segíti és bázis repteret biztosit a gépeknek Tökölön.

A Besenyei – Talab duó a versennyel rutinná segítette a Lánchíd alatti átrepülést, amit először több mint tíz éve mindkét parton tömegek csodáltak. A tömegek évente a versenyen egyre gyarapodtak, ami hat szezonon át okozott örömet és szerzett Magyarországnak hírnevet. Majd 2010-ben a nemzetközi repülőverseny magyar futama nem kapott engedélyt a Duna fölé, és a Red Bull Air Race nemsokára világszinten is teljesen odalett.

Értékmentő

Csak a fontosabbak: nélküle nem emelkedett volna levegőbe a MíG-15-ös, nem repülne ma ötven évesen a Tréner.


A MIG 15 UTI berepülése Szolnokon

Részt vesz a Gold Timer alapítvány további hagyományőrzésében, de ő szervezte a magyar motoros műrepülés száz éves évfordulójára a százgépes köteléket. A ködös időjárás szomorú fintora volt, hogy a kötelék csak Tökölön szökkenhetett.

Repülőtér üzemeltetés

Szerencsés ember, aki ott lehet vezető, ahol megérintette őt a repülés. Őcsénybe a kilencvenes években visszatér igazgatónak, majd utána a Tököli Repülőtér, előbb tulajdonosként, majd néhány éve napjainkig saját cégével üzemelteti.

Gábor a kisgépes fellegvár, a tököli repülőtér igazgatója. Sok forró nap a toronyban, jó néhány géptípushoz való pilótatudás, napi küzdelem a fenntartásért és a fejlődésért.

Alakul a dinasztia

Minden apa legnagyobb öröme, ha a fia folytatja, amit ő elkezdett. Gábor junior mellette nőtt fel Tökölön, ma már önálló repülőgép gépjavító és karbantartó üzemet visz Lacházán. Bíráskodik, versenyt szervez.

Huga, Ancsi a papa birói asszisztense volt idén nyáron Oripaa-ban, Finnországban a vitorlázó műrepülő világbajnokságon.

A kitüntetett

Talabos Gábor tavaly decemberben kapta meg a Magyar Polgári Repülésért Érdemérmet.

Címkék: arcképek    pilóta    repülőtér    sport    vitorlázók

6 hozzászólás

  1. Gyula Imre

    2013. augusztus 12. @ 10:31

    Gyönyörű életpálya,kívánom hogy még sok-sok órát töltsön a
    levegőben és a repülésben,erőben,egészségben.

  2. Kovács András

    2013. augusztus 13. @ 15:37

    Gábor, Isten áldjon és köszönöm!
    Üdv: Cappy

  3. Csabai Csaba

    2013. augusztus 14. @ 07:03

    Szívből gratulálok és kívánok neked jó egészséget , hogy még
    Nagyon sokáig csináld azt amit szeretsz – a repülést!
    Igaz hogy régen találkoztunk , de büszke vagyok arra hogy megismerhettelek.

  4. Szitkovits Sándor

    2013. augusztus 15. @ 19:11

    Gratulálok Gabi!!!!!!
    Még legalább ennyit!!!! 🙂

  5. Nagy Futam a repülés vezetése mellől a Lánchídon - Repülni Jó

    2017. május 1. @ 17:04

    […] irányítás a kottából ment családias légkörben, Nándi volt a vezetőpontnál, Gábor meg rádióval a kézben mozgott, közben a nap is majdnem előbujt. Az orosz Forma1 futam végét […]

  6. Óvodások a tököli reptéren - Repülni Jó

    2017. június 9. @ 12:40

    […] szeretem, ahogy Talabos Gábor mesél a gyerekeknek, ők pedig mindent kérdezhetnek. Arra is van lehetőségünk, hogy a nyáron […]

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL