Aero Friedrichshafen 2013

A 2013-as Aero Friedrichshafen egyaránt volt a szűkösség és a bőség kiállítása. A szűkösség az újdonságok számát, a bőség pedig az adott kategórián belüli választékot jellemezte a leginkább. Szakértőnk
tudósítása és fotói a bodeni tó parti városból.

Az elektromos hajtások egyre inkább teret hódítanak, valahogy mégsem uralták a kiállítást, sőt, már-már keresni kellett egy-egy elektromos hajtással rendelkező megoldást. Az új koncepciók és ötletek sem öltöttek – akár egy mockup szintű – formát, ha ilyesmivel állt elő egy cég, az leginkább csak rajzokban és látványtervekben nyilvánult meg.

Ami pedig a bőséget illeti, a vásárt járva szinte lehetetlen volt úgy körülnézi, hogy a látogatónak ne szúrjon szemet az autogirók sokasága. A repülés talán legbiztonságosabb és egyre népszerűbb eszköze elképesztő választékban volt jelen.


A gyártók “kínlódását” jellemzi, hogy a dizájn és a kényelem már alapnak számít a hihetetlen nagy választékban, inkább szokatlan extrákkal igyekeztek eladni az egyébként a konkurensekéhez megszólalásig hasonlító termékeiket.

Autogiró új, ledes fényekkel, egymás melletti és egymás mögötti ülésekkel, más-más, de alapvetően egyforma, tetszetős kapszula-dizájnnal, autogirók esetében már indokolatlannak tűnő műszerezettséggel, és az egyik legnagyobb újdonsággal, az egész gépet egyben lehozó mentőernyő-rendszerrel, ami a rotortengelyből nyílik és kissé elgondolkodtató a létjogosultsága.

A bőség az ultralightokat is jellemezte. A kétüléses alsó-és felső szárnyas kisgépek is nagy számban voltak jelen; nem túlzás azt mondani, hogy a 2013-as kiállítás az autogirókról és az UL-ekről szólt.

Kétséges, hogy a piacnak szüksége van-e ilyen választékra az említett két kategóriából, illetve az is kérdés, hogy vajon nem lenne-e a reprezentáltnál jóval nagyobb létjogosultsága az elektromos, vagy egyéb meghajtásoknak, illetve az egyéni, élményrepülést lehetővé tevő eszközöknek.

Természetesen a kisrepülőgépeket, műszereket és segédeszközöket gyártó, nagy hagyománnyal rendelkező cégek mind jelen voltak, mégis valami hiányzott a 2013-as kiállításról.

Ez a kiállítás sokkal inkább volt a jelen mustrája, pedig lehetett volna akár a nem is olyan távoli jövő eszközeinek a felvonultatása.

Korábbi anyagunk:
Hidroplánok Friedrichshafenben

Ajánlott linkek:
Magyar hidroplánok sikere a bodeni tó partján
Magyar hidroplánok: a Sirály és a Szitakötő

Címkék: Friedrichshafen    repülőnapok    szakértő

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL