Wizz Air májusi hírcsokor

Új szimulátorközpont Ferihegyen, cápaszárnyú gép, további új gépek kínai refinanszírozással, járatcsere Debrecenben, éllovasság Romániában, mindez röpke két hét alatt.

Pénteken adták át négy és fél milliárd forintos beruházásként a Wizz Air új Repülés Szimulációs és Képzési Központját, melynek ékessége az új Airbus A320 szimulátor. Ott évi 6500 órában szinte éjjel-nappal gyakorolhatnak majd a társaság pilótái és mások, a beruházás jelentős költségmegtakarítást jelent a korábbi külföldi szimulátor bérletekkel szemben.


Még több kép és szöveg a Facebook oldalunkon

A szimulátor teljesen élethűen hívja be a világ összes repülőterét, programozhatnak havat, esőt, szelet és napsütést, no meg ködöt is.

Pénteken ülhettünk a jobb ülésben, kezünkben a dzsojsztik, előttünk egy kilométerre Gatwick leszállópályája, de akkor még nem landolhattunk az Airbus A320-szal.

Az első cápaszárnyú gépet is egy hete vették át, amely lehetővé teszi a légitársaságnak, hogy rugalmasan választhasson két lehetőség közül: vagy 100 tengeri mérfölddel (kb. 180 kilométerrel) megnöveli a gép hatótávolságát, vagy 450 kilogrammal megnöveli a szállítható rakomány súlyát.

Mindez négy százalékkal kevesebb üzemanyaggal és káros anyag kibocsátással. Ő volt a negyvenegyedik, amit még idén két gép követ a flottabővítésben.

Két hete Kinában a Wizz Air szállítás előtti kifizetés és visszlízing megállapodást kötött 8 új Airbus A320 repülőgépre az ICBC Financial Leasing (ICBC Leasing) céggel, a Kínai Ipari és Kereskedelmi Bank lízingvállalatával.

A repülőgépeket a tervek szerint 2013-ban és 2014-ben szállítják le, értékük listaáron több mint 700 millió dollár, kb. 158 milliárd forint.

A Wizz Air Debrecen-Milánó járata ablak lett volna a világra, hiszen a Malpensa repülőtér nagy nemzetközi hub. A négy hónap alatt ez a várakozás nem jött be, ezért villámgyorsan lecserélték a járatot Debrecen – Dortmundra.

Hétfőn és pénteken repülnek a gépek, továbbra is W módban, nem került még szóba, hogy egy repülőgép állomásozzon Debrecen repülőterén. Pedig már három célállomásra – London-Luton, Eidhoven, Dortmund – indulnak menetrend szerint a lila gépek.

Végül egy friss mai hír a tavalyi utasforgalmi teljesítmény alapján a Wizz Air lett Románia piacvezető légitársasága. 2,8 millió Wizz utas után a Tarom a második 2,2 millió utassal.

Címkék: fapados    hirek    légitársaság    rendezvények    repülőgép    repülőtér

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL