Aero Friedrichshafen 2012

Múlt héten a bodeni tó partján fekvő német város volt az európai kísérleti és kisgépes repülés fővárosa, három év után újra jelentős magyar kiállítóval.

Összegzésként 550 kiállító termékét ultralight-tól a business jetig a négy nap alatt 30 800 látogató tekintette meg a helyszínen.

Kezdjük a körülnézést az egyik sztárral, a szlovén Pipistrel Pantherával, alább az AOPA videója. Aki magyarul érdekelnek a részletek, nézze meg a GÉPMADARAK-ban.

Három év után Besenyei Péter Red Bullos versenygépének a Corvus Racer-nek a kistestvérével, a Corvus Fusionnal jelentkezett a magyar gyár a kiállításon, amit már Kínában fognak gyártani. A gépet később majd részletesen bemutatjuk.

Még több kép a Fusion-ről

Kiállították a nemrég levegőbe emelkedett hétszemélyes diesel mini légibuszt a Diamondtól, a DA-52-t, márciusi szűzrepüléséről a videó

A Technam olasz gyár három modellel érkezett. Egymotoros négyszemélyes – P2010 – mellé a 11 személyes Traveller – P2012 – és a korábbi kétmotoros P2006 munkaváltozata az MMA, ami légi fényképész szettel lett ellátva.

Még kiemelnénk három gépet. Az Electra One-t bemutató PC Aero épített egy elektronikus UAV-ot, megjelent az e-Volo multikopter, és végül gyér volt a hidroplán felhozatal.

Búcsúzóul a szombathelyi bozótrepülők által a helyszínen készített képtárat ajánljuk és a kezdő pilótáknak az elektronikus mentőernyőt.

Utóbbit a Diamond jelentette be és pár héten belül ki is próbálja. Lényege, ha a repülőgép számítógépe azt érzékeli, hogy a pilóta nem ellenőrzi a gép vezetését, akkor először mindenféle hang és fényjelekkel felhívja válaszadásra. Ha ez sem lesz sikeres, akkor a robotpilóta egyszerűen átveszi a vezetést és a legközelebbi repülőtéren leszállítja a repülőgépet.

Korábbi anyagaink:
Minden, ami Friedrichshafen

Címkék: elektromos hajtás    Friedrichshafen    repülőnapok

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL