Civil tiltrotor a láthatáron

Az olasz-angol AugustaWestland repülőgépgyár a helikopter és a merevszár- nyú repülőgép házasításából AW 609 néven civil légi járművet tervez piacra dobni 2016-ban.

A légi járművet a merev szárnyak végén elhelyezett dönthető rotorok hajtják, amiket tiltrotornak neveznek.

Függőleges állásban helikopterként egy helyből száll fel és le, majd a rotorok fokozatosan vízszintesbe fordulnak és akkor olyan lesz a légi jármű, mint egy merev szárnyú repülőgép.


Katonai változat is lesz

Az előbbi funkció a nehezen megközelíthető helyek elérése, az utóbbi funkció pedig a levegőben a nagyobb sebesség elérése miatt hoz előnyöket.

Már fenn vagyunk a Facebookon, plusz anyagok csak ott
www.facebook.com/repulnijo
Lájkoljon bennünket!

A városközpontokból, akár egy irodaház tetején levő heliportból indulhat-érkezhet, és nagy sebességgel elérhet bármilyen célállomást, nem kell neki hagyományos repülőtér.

Várják Önt a Múzeum Túrák

A légi jármű tervezett tulajdonságai: egy vagy két pilóta mellett 6-9 utast szállíthat, hatótávolsága közel 1300 kilométer lesz, maximális sebessége pedig 275 csomó, ami picivel több, mint 500 kilométer per óra.

Az AW 609 a Eurocopter X3 szárnyas helikopterrel versenyez majd az utasok kegyeiért. E megoldás klasszikus változata a már a Boeing tulajdonában levő Bell V22 Osprey inkább a katonai piacon mozog.

Korábbi anyagaink:
Helikopter szárnyakkal, Eurocopter X3
A mutáns öszvér, a V-22 Osprey

Ajánlott link:
AugustaWestland Repülőgépgyár

Címkék: helikopter    polgári    repülőgép    ujdonságok

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL