Civil tiltrotor a láthatáron
Az olasz-angol AugustaWestland repülőgépgyár a helikopter és a merevszár- nyú repülőgép házasításából AW 609 néven civil légi járművet tervez piacra dobni 2016-ban.
A légi járművet a merev szárnyak végén elhelyezett dönthető rotorok hajtják, amiket tiltrotornak neveznek.
Függőleges állásban helikopterként egy helyből száll fel és le, majd a rotorok fokozatosan vízszintesbe fordulnak és akkor olyan lesz a légi jármű, mint egy merev szárnyú repülőgép.
Az előbbi funkció a nehezen megközelíthető helyek elérése, az utóbbi funkció pedig a levegőben a nagyobb sebesség elérése miatt hoz előnyöket.
www.facebook.com/repulnijo
Lájkoljon bennünket!
A városközpontokból, akár egy irodaház tetején levő heliportból indulhat-érkezhet, és nagy sebességgel elérhet bármilyen célállomást, nem kell neki hagyományos repülőtér.
A légi jármű tervezett tulajdonságai: egy vagy két pilóta mellett 6-9 utast szállíthat, hatótávolsága közel 1300 kilométer lesz, maximális sebessége pedig 275 csomó, ami picivel több, mint 500 kilométer per óra.
Az AW 609 a Eurocopter X3 szárnyas helikopterrel versenyez majd az utasok kegyeiért. E megoldás klasszikus változata a már a Boeing tulajdonában levő Bell V22 Osprey inkább a katonai piacon mozog.
Korábbi anyagaink:
Helikopter szárnyakkal, Eurocopter X3
A mutáns öszvér, a V-22 Osprey
Ajánlott link:
AugustaWestland Repülőgépgyár
Címkék: helikopter polgári repülőgép ujdonságok