Élet a Malév után

A nemzeti légitársaság hiánya jelentősen befolyásolja a budapesti nemzetközi repülőtér és az utazási szakma helyzetét. Folytatjuk tematikus beszámolónkat a múlt héten az Utazási Kiállításon e címen tartott konferenciáról.

Molnár Gabriellának, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége elnökének két kérdést tettünk fel előadása után.

Milyen károkat okozhat a jövőben a Malév, illetve a nemzeti légitársaság hiánya?

Elsősorban a minőségi turizmus, tehát a konferencia és incentív turizmus területén jelenthet véleményünk szerint visszaesést. Egy ilyen utaztató, aki a vendégeit kényeztetni akarja, nem teszi rá őket egy fapados légitársaságra, még akkor se, ha esetleg azok szolgáltatása azonos, de távoli reptérre megy és így tovább.

Nem sikk incentív utasokat fapadoson hozni és ennek egyenes folyománya, hogy akkor Budapesten konferencia központ és múzeumi negyed sem fog megélni, mert ezek a fejlesztések mind erre épülnének. Ha nem jön a minőségi turista olyan tömegben, mint amit szeretnénk, akkor mindez ellehetetlenül.

Ha nem lesz nemzeti légitársaság, akkor a fapadosokkal kell az irodáknak együttműködniük, a Wizz Air már itt a konferencián tett is egy ajánlatot, akkor az átformálja az Önök tevékenységét?

Kiutazásban elképzelhető, hogy ez egy jó alternatíva lesz, mert minél olcsóbb az ár, a kiutazó magyarok ezt szivesen veszik. A fapadosok nem adnak a repülőjegy eladása után jutalékot, az irodák külföldre egy utazás csomagot – repülőjegy, szállás, programok – állítanak össze és ezekre a költségekre teszik rá az árrésüket.

Viszont továbbra is azt mondom, hogy a nemzeti légitársaság hiányában a beutazó turizmus jelentősen sérülni fog.

Tegnapi írásunkban már szóltunk Patrick Bohl, a Budapest Airport üzletfejlesztési vezetője e témával kapcsolatos véleményéről, amit most még kiegészítenénk.

Nézzen repülős filmeket

Potenciálisan évi kétszázezer utas veszik el a bilaterális egyezménnyel repülhető jelentősebb desztinációk – Moszkva, Szentpétervár, Kíev, Isztambul és Tel Avív – leállásával, itt a repülési jogok jelenleg még a Malévnál vannak.

Továbbá 16 olyan város kínálkozik évi potenciális 80 ezer utassal, ami a Malév leállása miatt jelenleg ellátatlan célpont.
Néhány ezek közül – Agadír, Amman, Beirut, Damaszkusz, vagy a közelebbiek, Belgrád, Pristina, Zagráb. Skopje, Split, Szarajevó.

Korábbi anyagaink:
Tájkép a Malév kényszerleszállása után
A Malév vég egyben a Ryanair, Wizz Air és a többi kezdete
Városlátogatási videóink Európában

Címkék: légitársaság    rendezvények    repülőtér

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL