Ki örökli a Malév átszálló utasait?

Ha vissza akarnánk adni a hétvége hangulatát, akkor kis versikénk így szólhatna: Az Utazási Kiállításon jártunk, új Malévet még nem találtunk.

Konferenciát rendeztek a kiállításon Élet a Malév után címmel, ahol az előadások alapján úgy tűnt, hogy egy hónap alatt a Malév tavalyi 3,3 millió utasából a nem átszálló utasokat lényegében felszívta a konkurencia.

A felszámolás alatt levő Malév üzemeltetési vezérigazgató helyettese és főpilótája, Fehérváry Géza is az új Malévot egy 35-40 gépből álló flottával és ráhordó-elosztó – network carrier – funkcióval definiálta. Szerinte a volt mintegy másfél millió átszálló utasukra, mint üzletre még néhány hónapig rá lehetne repülni egy új nemzeti légitársaság elindításával.

A szakember a jövőben is a korábbi kétféle géptípusról, a nagyobb Boeingről és a turbópropos Bombardier-ekről beszélt, a kezdetben néhány gépes flotta három év alatt érhetné el a végső nagyságot.

Nézzen repülős filmeket

A konferencián Patrick Bohl, a Budapest Airport üzletfejlesztési vezetője kiemelte, hogy a korábbi átszálló utasok lassan Budapesten köddé válnak, ha pár hónapon belül kezdetben néhány géppel nem alakul egy budapesti központú légitársaság. Érdemben 2013-tól tudna beleszólni a reptér forgalmába, de azt látni kell, hogy a légi befektetői piacon ma rendkívül nehéz a helyzet.

A konferencián egyedül Vécsei Mihály, az új Malévért alakult civil szervezet, a Magyar Légkiközlekedésért Egyesület elnöke nevezett meg konkrétumok nélkül potenciális befektetőt, Déri Tamást.

Déri valamikor vezette már a Malévet, a Boeing B767-esekre alapozott hosszú távú járatok fűződnek a nevéhez, ebből még egyből nem következik, hogy a mai helyzetben is ez az új stratégia része lenne.

Másrészt Déri jelenleg a Tensi tulajdonosa, aki sok olyan légitársaságot is képvisel vagy képviselt, akik érdekeltek lehetnének egy budapesti székhelyű ráhordó-szétosztó légitársaság működésében.

Visszatérve a hoppon maradt budapesti átszálló utasokra, azokért már a környék nagy repülőterei nemcsak a kertek alatt ólálkodnak. Az Utazási Kiállításon több éve nagy standdal jelen levő Bécsi Nemzetközi Repülőtér üzletfejlesztési menedzsere, Andreas Donis kérdésünkre elmondta, hogy már vonzzák el tőlünk ezeket az utasokat és ez nincs ellenükre.

Reméljük, nemsokára megtudhatjuk, hogy egy új nemzeti légitársaság keretében ki lesz a másik befektető. A friss sajtóhírek Déri Tamás irányába mutatnak.

Címkék: légitársaság    repülőtér

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL