Alakul a helyi összefogás a pécs-pogányi repülőtérért

Debrecen után talán Pécsett is lesz új légi járat. Alakul a helyi gazdasági szereplők és a pécsi önkormányzat összefogása a pécs-pogányi repülőtér hatékony működéséhez.

A héten a légikikötő jövőjével foglalkozó fórumon Csizi Péter, Pécs fideszes alpolgármestere elmondta, az önkormányzat évente 88 millió forint támogatásban részesíti a pécs-pogányi repteret üzemeltető, száz százalékos városi tulajdonban álló Pécs Holding Zrt. égisze alatt működő társaságot.

A repteret a szocialista vezetésű önkormányzat alatt építették 3,5 milliárd forintból, s a beruházáshoz több mint egymilliárd forintos hitelt is felvett a város. Ennek törlesztése évente több mint százmillió forintos kiadást jelent Pécs számára.


Régi szép, de rövid idők
heti négy járat Pécsről Bécsbe

Az alpolgármester szerint az önkormányzat továbbra is hajlandó támogatást nyújtani a reptér működéséhez, de csak akkor, ha a fenntartásából fakadóan kézzelfogható eredményeket lát.

Dragovácz Márk, a Pécs-Pogányi Repülőteret Működtető Kft. ügyvezetője elmondta, az utóbbi három évben minimalizálták a működési költségeket, csökkentették a nyitvatartási időt, a létszámot, így a lehető legkevesebb pénzből tartják fenn a nemzetközi légikikötőt.

A reptéren tavaly 3500 műveletet bonyolítottak, s 6500 fel- és leszálló utasuk volt, a forgalom 40 százaléka esik nemzetközi, 60 pedig belföldi gépekre. A nagyobb, négy embernél többet befogadó gépek aránya azonban csak öt százalék. Bevételük 70 millió forint volt az önkormányzati támogatások felett.

Highslide JS

Néhány charter az Adriára?

Vadász László, a Vidéki Repülőterek Szövetségének elnöke, a pogányihoz hasonló méretű győr-péri repülőtér vezetője szerint a regionális repterek növelik régiójuk versenyképességét, olyan járulékos haszna van, amelyet nehéz statisztikailag kimutatni. Korábban úgy gondolták, hogy egy Magyarország méretű országban egyetlen repülőtér elegendő, ám ez szerinte ma már nem így van.

Nézzen repülős filmeket

Európában a regionális repterek nagyrészt veszteségesek, miközben a működtetés költségein az állam, a helyi önkormányzat és a reptér osztozik. Nálunk azonban sok helyütt az állam nem biztosít forrást a fenntartáshoz. Európában a regionális repterek a Magyarországhoz hasonló méretű országokban a légi közlekedési igények 35-40 százalékát elégítik ki, málunk ez kevesebb, mint egy százalék.


Eszék árnyékában nem könnyű,
főleg ha még a reptér weboldala se elérhető

Keszkenyős Imre helyi vállalkozó, a fórum házigazdája szerint elsődleges cél, hogy rendszeres járatok érkezzenek Pécsre. Jó hír, hogy megkezdték a tárgyalásokat a Croatian Airlines-szal egy horvát tengerparti város és Pécs között közlekedő járat beindításáról. Az eredmény érdekében a turizmusban érdekelt helyi szereplőknek akár pénzt kell áldozniuk.

A fórum résztvevői hajlandóak közös erőfeszítéseket tenni a légikikötő jövőjéért, a helyi gazdaságban, a turisztikában érdekeltek és civilek, valamint a városvezetés is jelezte, hogy csatlakozik a formálódó együttműködéshez.

Korábbi anyagaink:
Wizz Air – júliustól Debrecen London repülőjárat
A vidéki repülőterek helyzete és jövője
FlyBalaton helyett Hévíz Airport
Sármelléki összefogás retro

Ajánlott link:
Idén is lesz Pécsen magyar Oshkosh

Címkék: repülőtér

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL