Interjú Tóvári Edit Malév másodpilótával

Folyik a Malév felszámolása, a pilóták állást keresnek. Rövid interjút készítettünk Tóvári Edittel, aki a Boeing B737 típuson repült a vállalatnál elsőtisztként.

Hogyan élted meg a Malév leállását?

Péntek reggel hallottam a hírt a rádióból. Aznap nem volt utam, szombaton mentem volna Tel Aviv-ba. Nem sokkal később hívtak a kollégáim, hogy siessek ki a reptérre, mert nemsokára lezárják az öltözőket, és nem fogjuk tudni elhozni a holminkat.

Igazán nem is volt időm felfogni, hogy mi történt. A felkészülőben és az öltözőben sokkoló volt a látvány: tele volt a terem kollégákkal. Értetlenül, sokan sírással küszködve próbálták feldolgozni a helyzetet.

Üzemi tanács-tagként a rákövetkező héten részt vettem az utolsó üzemi tanács-ülésen, ahol a pilóta és légi utaskísérő kollégák egyenruhában jelentek meg, és a szokásos csatározások helyett mindannyian (a cég vezetését is beleértve) emelt fővel igyekeztünk asszisztálni a végjátékhoz.

Jelenleg a csoportos létszámleépítés konzultációja zajlik, de ennek dacára még mindig nagyon sokan remélik a lehetetlent: hogy valaki egyszer csak véget vet ennek a rémálomnak és újraindítja a rendszert.

A leálláskor közel hatezer repült órám volt, amelyből 5400-at repültem büszke Malév elsőtisztként.

Milyen irányokba próbálkoztál-próbálkozol elhelyezkedni?

Érdekképviseletünk, a Hunalpa azonnal felvette a kapcsolatot pilóta-ügynökségekkel és légitársaságokkal, ennek köszönhetően a leállást követő héten már megkezdődtek a tájékoztatók, nem sokkal azt követően a felvételik is a Ryanairhez és a Wizzairhez. Megjegyzem a két cég egy időben tartotta a felvételi-toborzóját, amit annyira nem tartok fair-nek.

Én is részt vettem a Wizzair kiválasztó eljárásán Londonban, de sajnos nem nyertem felvételt. Ahol pozíciót ajánlottak fel, oda mindenhova beadtam a papírjaimat (Travel Service, Emirates, Hainan, Yangtze River, China Air, BAA), jelenleg a visszajelzésekre várok.

Legyen Ön is Airshow Vándor

A minimum követelményeknek bőven megfelelünk még körülbelül öt hónapig (általában hat hónapon belül kell lennie az utolsó repülésnek), tehát ennyi időnk van új munkát találni.

Tragédia, ami velünk történt, főleg, ha azt nézzük, hogy sok házaspár egyszerre veszítette el a munkáját. De ami engem igazán aggaszt, az az, hogy a Malév volt a kapocs, ami Budapestet összekötötte Európával és attól tartok, hogy ennek a kapocsnak a hiánya nagyon sok káros következménnyel fog járni.

Korábbi anyagaink:
Tájkép a Malév kényszerleszállása után
A Malév vég egyben a Ryanair, Wizz Air és a többiek kezdete
VIDEÓ: Malév Boeinggel Milánóba
VIDEÓ: Malév turbóproppal Stuttgartba
VIDEÓ: Vészhelyzetek kezelése a Malév szimulátorában

Címkék: hölgypilóták    légitársaság    repülőgép

2 hozzászólás

  1. Lütyó

    2012. február 26. @ 19:25

    ez a malév volt a kapocs, ami budapestet összekötötte európával nagyon szép szóösszetétel, de nem túl valóságtól elrugaszkodott megállapítás ez?
    Úgy is mondhatnám, megmosolyogtató.

  2. Gundisch Monika

    2012. november 6. @ 18:05

    Szerintem nem megmosolyogtató! ha vki a szállodaiparban dolgozik, már látja a Malév-csőd kárát az egész konferencia-stb. turizmusra. nem mindenki kedveli ám a fapadosat! S valóban egyszerre egész családokat, sőt generációkat érint(ett). Mindenki rosszul gazdálkodott vele, nem mutogathatnak egymásra a pártok, mind sáros a csődben. érdekes: a Swissair után lett rögtön Swiss! A csehek is csehül állnak a nemzeti társaságukkal, mégis van, s szépen részesedett a malév után maradt szabad vegyértékekből.

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL