A vidéki repülőterek helyzete és jővője

A Vidéki Repülőterek Szövetsége elnökével, Vadász Lászlóval beszélgetünk a repülőterek fejlődési lehetőségeiről, a belföldi menetrend szerinti repülésről és a szövetség szerepéről a szakmai munkában és az érdekérvényesítésben.

Erősödtek, vagy gyengültek ebben az évben a vidéki repülőterek pozíciói?

Az erősödésnek ugyan kézzelfogható jele a repülőtereken nincs, de vannak pozitív jelek. Gondolok itt a sikeres debreceni és pécsi charterekre vagy arra, hogy nálunk Győr-Péren nyolcezerrel növekedett az üzleti utasok száma és a repülőtér már támogatás nélkül működik.

Talán a közlekedéspolitika alakítói, a döntéshozók tudatában is sikerült pozitív változást elérni azzal, hogy a Vidéki Repülőterek Szövetsége (VRSZ) nagyon aktívan vett részt az új légügyi koncepció kialakításában. Minden munkacsoportban jelen voltunk, és minden téren próbáltuk a vidéki repülőterek pozícióit javítani. A koncepció szintjén sikerült is néhány alapelvet megfogalmazni.

Láthatna
hidroplánt repülni a lagunák városában
ha Magyarországon felszállna a
velencei karneváli különvonatra

Kik fejlődnek legjobban, milyen forrásokból?

Komoly fejlesztések egyik tagrepülőterünkön sem történtek. A repterek többnyire még a gazdasági válság utóhatásaitól szenvednek. Sok helyen a napi működés fenntartása is gondot okoz, fejlesztésre persze hogy nem futja. Az előkészített fejlesztések is parkoló pályán vannak.

A vidéki repülőterek hogyan tudnak bekapcsolódni a nemzetközi menetrend szerinti repülésbe, vagy marad a charter?

Rövid távon a charterek mellett a „fapadosok” megjelenését tartom lehetségesnek egyik másik repülőtéren, ahol a feltételek adottak. Esetleg megjelenhetnek ráhordó járatok, melyek akár több vidéki repülőteret érintve közlekednének valamelyik HUB-ra. Persze ehhez a szabályozásnak, és főként az adójogszabályoknak kellene változnia.

Nincs még vége, kérjük lapozzon

Korábbi anyagaink:
FlyBalaton helyett Hévíz Airport?
VIDEÓ: Veres Zoltán repülése Börgöndön
Malév emlékrepülés Debrecenbe
Videóinterjú a tököli repülőtér igazgatójával
Korábbi interjú Vadász Lászlóval

Címkék: interjú    repülőtér

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL