Amerikai lajstromért fejleszt a HondaJet

Kék és ezüst szín után pirosban pompázik a HondaJet harmadik modellje, amely karácsony előtt folytatta az amerikai szabvány szerinti berepüléseket.

A Honda mint motor és autó világmárka a tisztán kompozitból épült könnyű üzleti repülőgép kategóriában elsőként szokatlan megoldással jelent meg.

Mint a képen is látható, nem a szárny alá lógatta be a motorokat, hanem azt a szárny fölé tette, sokkal távolabb a repülőgép törzsétől, mint például Berievék a tűzoltó repülőgépükön.

Látta már új szolgáltatásunkat?
Filmek a repülésről

A szárny feletti két GE Honda HF120 turbó ventilátoros gázturbinás hajtómű javítja a repülőgép teljesítményét, a kisebb légellenállás miatt kevesebb üzemanyag is elég. Ugyanakkor az elhelyezés csökkenti a zajt az utastérben, és tágasabb utasteret, nagyobb rakteret tesz lehetővé.

A videón látható a mostani F2 modell, amely jelentősen feljavította a korábbi teljesítményeket. 4000 méteres percenkénti emelkedési képességgel 13 kilométer magasan is repült, a sebessége pedig majdnem elérte a 900 kilométert óránként.

A Honda Aircraft két további teszt repülőgépet épít még az idén. Sajnos még nem tudni, hogy mikor szállíthatják le majd hozzávetőlegesen négymillió dollárért az első vevőnek az első kereskedelmi példányt. De a tesztek biztatóak, a repülőgép biztosan méltó lesz a márka világhírnevéhez.

Korábbi anyagaink:
HondaJet a GÉPMADARAKban
Néprepülő mini jet a szomszédból

Ajánlott link:
HondaJet hivatalos oldala

Címkék: polgári    repülőgép

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL