Repüljön konnektorból

2011 az elektromos hajtás dobbantó éve volt a nagy ugrás előtt. Beléptek a piacra a nagyfiúk, egy töltés- sel több órás repülési teljesítmény vált sztenderdé a maihoz képest filléres működési költségekért, nem beszélve a zaj és emisszió mentes üzemelésről.

2011 előtt a garázs mentalitás uralta az elektromos hajtással kapcsolatos fejlesztéseket, a képen látható kínai csapat jutott a legtöbbre és a nagyok elejtettek egy-egy videót arról, mi lehetne az irány.

Highslide JS

Tavasszal Friedrichshafenben már a monacói főherceg reklámozta a még kisüzemi Electra One családot – felhízlalásával lesz belőle Electra Two és Four is.

Nyár elején aztán beléptek a nagyfiúk. Párizsban az EADS mutatott be egy műrepülő játékszert, ami fél órát bírta egy töltéssel, de néhány figurában repült 250km/órával is.

Majd a Google és a NASA rendezett repülőversenyt alternatív hajtásra, ahol többszörösen tarolt a szomszédos szlovén gyár, a Pipistrel a videón látható négyszemélyes tandemmel.

Két éve az elektromos hajtásban egy töltéssel több órára az óránkénti majd kétszáz kilométeres sebesség és a székenkénti hét dolláros üzemanyagköltség még a sci-fi világába tartozott, tavaly óta pedig már a versenyen részt vett négy repülőgép is biztosan hozza ezt a teljesítményt.

Hab a tortán, hogy tavaly felszállt már az első kétéltű elektromos hajtású repülőgép, az első ilyen helikopter és az E-Volo fejlesztői multikopterükkel végre új elvet is bemutattak a repülés területén.

A kisgépes repülésben, vizirepülésben néhány év és minél többen konnektorból repülünk majd.

Címkék: elektromos hajtás    repülőgép    ujdonságok

1 hozzászólás

  1. Vízirepülés » Elektromos hajtású hajók a Boat Show-n

    2012. március 10. @ 22:21

    […] Korábbi anyagaink: A világ első elektromos hajtású kétéltű hidroplánja Repüljön konnektorból […]

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL