Green Flight Challenge – Pipistrel kettős győzelem
Véget ért a verseny, az egymillió háromszázezer dollár első díjat egy kis szlovén gyökerű gyári csapat, a Pipistrel nyerte meg. A dolog pikantériája, hogy a második 120 ezer dollárral gyarapodó e-Genius stuttgarti egyetem-Airbus vegyes csapat is a Pipistrel Taurus modelljét fejlesztette tovább.
Fent a díj-szobor, lent balról jobbra a Pipistrel Taurus G4 két pilótája Robin Reid, és Dave Morss, kék trikóban a csapat vezetője Jack Langelann professzor, és a szlovén gyár alapító-elnöke, Ivo Boscarol, aki felemeli az első díj kinagyított csekkjét.
A csapatvezető professzor elmondta, hogy két évvel ezelőtt az elektromos hajtásban az óránként 100 mérföldes sebesség még a sci-fi világába tartozott, miként a hét dollárnyi két órás villany-üzemanyag költség is elképzelhetetlen volt.
Ivo Boscarol szerint a repülőgépipar fejlődési tempója az elektromos hajtásban lelépte az autóipart, és cél a csillagos ég. A díjból százezer dollárt felajánlott egy olyan versenyre, amelynek célja az első elektromos hajtású szuper- szonikus repülőgép megalkotása.
Végül egy belső kamerás szűzrepülés a Pipistrel Taurus G4 repülőgéppel korábban Oshkoshban.
Korábbi anyagaink:
Green Flight Challenge – első rész
Repüljön konnektorból
Az Airbus villanyrepcsije a Párizsi Szalonon
Ajánlott link:
Green Flight Challenge a NASA oldalán, ami a képek forrása is.
Címkék: elektromos hajtás repülőgép ujdonságok
Uber Elevate, autonóm városi légi taxi szolgáltatás 2020-tól? - Repülni Jó
2017. május 3. @ 13:46
[…] egy különleges úttörője a zöld repülésnek. 2011-ben négy személyes géppel nyerte meg a Green Flight Challenge versenyt, amikor a többiek még csak két személyes géppel jelentkeztek. Míg a többiek csak […]