FlyBalaton helyett Héviz Airport?

Jó hír a sármelléki nemzetközi repülőtérért aggódóknak, hogy Hévíz városa is beszállt a jövő formálásába. A város és a repülőtér kapcsolatáról kérdeztük
Papp Gábort, Hévíz polgármesterét.

Milyen szerepet játszott az elmúlt években a sármelléki nemzetközi repülőtér a város idegenforgalmában?

Meghatározó szerepe volt, 1999 óta folyamatos fejlődés mutatható ki. A város vendégkörében meghatározó német nyelvterület utazóközönségének szokásai felgyorsult módon alakultak át, a korábbi, autóbusszal érkező vendégek jelentős része váltott át a repülőre. Németországgal intenzív a légi kapcsolat, jól példázza ezt, hogy a korábbi 2-3 német desztináció helyett ma már 6-7 helyről érkezik légi járat.

A reptér működésének egy korábbi szakaszában számos más országból is érkezett járat, így az Egyesült Királyságból, Hollandiából, Dániából, megfelelő utasszámmal. Ezen járatok utasai nem a hagyományos gyógyturisztikai vendégkört képviselték, hanem új szegmenseket, a kerékpáros turizmustól az aktív turizmusig, változatosságot hozva a város életébe. A vendégéjszakák számában jelentős arányt képvisel a légi utasok által átlagosan eltöltött 11 éjszaka és a hozzá kapcsolódó idegenforgalmi bevétel.

A jövőre vonatkoztatva mi lenne a város optimális igénye a repülőtér szolgáltatásaival kapcsolatban?

Kiszámítható üzemeltető és nyitvatartási kellene. A keleti piacok és a távolabb eső, de jó fizetőerőt képviselő skandináv piac felé nyitás alapfeltétele lenne a közvetlen reptéri összeköttetés.

Ezen vendégek számára nem alternatíva sem a budapesti sem a bécsi légikikötő. A reptéren alapszolgáltatásokra van szükség, amelyek biztosítják a schengeni jogszabályoknak való megfelelést is. Emellett a nemzetközi légikikötői státuszhoz kapcsolódó szolgáltatásokra is szükség van.

Hévíz városa tervezi-e tulajdonosi részesedés szerzését a sármelléki repülőtéren?

Hévíz folyamatos tárgyalásokat folytat a FlyBalaton hosszú távon is megnyugtató működtetésével kapcsolatban. Határozott szándék, hogy az önkormányzat esetlegesen állami szerepvállalással, valamint más cégek bevonásával meghatározó szerephez jusson a repülőtér működtetését illetően.

A politikai és szakmai támogatottság ehhez biztosított, a tárgyalások pedig folyamatosak ez ügyben. Az egyeztetések több szálon is futnak. Az egyik fontos kérdés most a jelenlegi helyzet stabilizálása, az, hogy a futó szerződések feltételeinek eleget tudjon tenni a FlyBalaton.

Fel kell mérni a reptér múltját, jelenét, a szerződéseket, iratokat át kell vizsgálni. Szakemberekkel, ügyvédi iroda bevonásával a jövő lehetőségeit is át kell tekinteni, de ezzel párhuzamosan folytatni kell a tárgyalásokat a járatok, desztinációk megcélozására vonatkozóan is.

Egyeztetéseket folytatunk Debrecennel is partneri kapcsolat felvétele céljából, s a két város közös lobby tevékenységet is kíván folytatni kormányzati szinten a további működtetést illetően. Amennyiben szükséges, a két tulajdonos önkormányzattal, Sármellékkel és Zalavárral is egyeztetéseket kezdeményezünk.

Nem titkolt célunk, hogy a repülőtér nyugat-magyarországi regionális reptérként működjön, Hévíz név alatt.

Hévíz lehetőségei repülőtér ügyben óriásiak, de hatalmas a felelősségünk is a kérdés gyors és megnyugtató megoldását illetően, így mindent elkövetünk a sármelléki nemzetközi repülőtér hosszú távú, megnyugtató működtetéséért.


Legyen Ön is REPJEGYVADÁSZ!

Korábbi anyagaink:
A turizmus szereplőinek segítségével működhet a sármelléki repülőtér
Nehéz év előtt a balatoni légi marketing
Tárgyalások Sármellék újrainditásáról

Ajánlott link:
Hévíz városa

Címkék: Balaton    interjú    repülőtér

1 hozzászólás

  1. Kellemes

    2012. január 13. @ 15:30

    Családommal repültünk Sármellékről Bulgáriába,nagyon meg voltunk elégedve mindenféle szolgáltatással,továbbra is szeretnénk igénybe venni repülőjáratait más országokba is.
    Zalaszentgróton lakom,innen kézenfekvő ez a repülőtér…élénkem figyelem,hogy fennmarad-e a sármelléki lehetőség!
    Drukkolok Héviznek,hogy segitségével müködhessen tovább a repülőtér!

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL