Párizs 2011 – Cri Cri, a villanyrepcsi

A francia elnök tegnap megnyitotta a Le Bourget repülőtéren a 49. Nemzetközi Párizsi Air Show-t, a héten róla naponta egy-egy kedvenc repülőgép bemutatásával jelentkezünk.


Elől a villanyrepcsi, mögötte az Airbus óriás

Többször irtunk már elektromos hajtású repülőgépekről, amelyek a barkács szintből start-up cégeken keresztül verekszik fel magukat a piacra.

A fenti fotó alapján Párizsban viszont beléptek a nagyfiúk, az európai légi és űripari konszern, az EADS vette kezébe az ügyet, ami még akkor is jelentős, ha a villanyrepcsi csak a hibrid hajtáshoz kapcsolódó elektronikai fejlesztések játékszere.

A Cri Cri osztályt Michel Colomban francia mérnök találta ki és nevezte el a hetvenes években azzal, hogy megalkotta a világ legkisebb kétmotoros műrepülő gépét zsoké alkatú pilótáknak, amit a rajza is jól szemléltet.

Az elektromos hajtású Cri-Cri gépet közösen fejlesztette ki a EADS konszern innovációs gyára, a Saintonge kompozit üzem és a Zöld Cri-Cri Egyesület, tavaly szeptemberben repült először pont ezen a repülőtéren.

A műrepülő gép újdonságai a könnyű kompozit szerkezetek, a négy kefe nélküli villanymotor az ellenkező irányban forgó propellerekkel és a sok energiát kicsi méretben tároló lítium akkumulátorok.



Még több kép
egy korábbi kiállításról

A villanyrepcsi sétarepülés gyanánt egy töltéssel 30 percet képes levegőben tölteni max 110 km / h sebességgel. Műrepülésben ez lecsökken 15 perc időtartamra, viszont akár 250 km / h, gyorsasággal és körülbelül 5,3 m / sec. emelkedési sebességgel nyomhatja a figurákat.

Az újabb magyar műrepülő generáció alá talán már ez a zöld hajtás adja majd tini korban a lovat?

——————————————————————————–

Napi videó és fotó Párizsból

Az új Jumbó először lép fel európai repülőnapon.

A háttérben a nemrégen már menetrend szerinti forgalomba állított orosz Suhoj Superjet 100 emelkedik el a párizsi betonról, amely két évvel ezelőtt itt mutatkozott be először az európai közönségnek. Az előtérben pedig a kedvenc kétéltű tűzoltó repülőgépünk, a Beriev Be-200.
____________________________________________________________

Korábbi anyagaink:
Electra One árammal repül
Repüljön konnektorból
Napfénnyel repülő repülőgép szűzrepülése
Párizsi anyagaink 2007 és 2009 évekből, a listában az első cikk után

Ajánlott linkek:
Párizsi Air Show
Az összes repülőnapos anyagunk

Címkék: elektromos hajtás    Párizs    repülőgép    repülőnapok    ujdonságok

4 hozzászólás

  1. Repülni jó » Párizs 2011 – Eurocopter X3, helikopter szárnyakkal

    2011. június 22. @ 22:12

    […] anyagaink: Az aprócska villanyrepcsi Egy másik hibrid légijármű, a V22 […]

  2. Repülni jó » Párizs 2011 – ZEHST, a hiperszonikus légi jármű

    2011. június 23. @ 16:43

    […] anyagaink: A villanyrepcsi és a helicraft Párizsban A hullámlovas repülőgép Utasszállítás ötszörös […]

  3. Repülni jó » Párizsi képforgácsok

    2011. június 30. @ 16:07

    […] anyagaink: A villanyrepcsi és a helicraft […]

  4. Levegőben az Airbus villanyrepcsije - Repülni Jó

    2016. október 5. @ 17:35

    […] furcsa párost alkotott a hatalmas Airbus A380 és a hozzá képest törékeny szúnyognyi Cri-Cri villanyrepcsi. Utóbbi műrepülő képessége meggyőzte a nagyot, hogy érdemes felkarolnia Didier Esteyne […]

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL