Repüljön konnektorból

Elektromos árammal hajtott repülőgépek ma már nem álmok, bemutatunk belőlük néhányat, mielőtt két és fél hét múlva a friedrichshafeni Aero – Expóról e témában is a helyszínről jelentkezünk.

A repülés hőskorában a különböző kitűzött díjak hozták meg a rekordokat, köztük Charles Lingbergh óceánátrepülését is 1927-ben, ami akkor 25 ezer dollárt hozott a pilótának.

Ennek emlékére és tiszteletére az ő unokája Eric, pár évvel ezelőtt szintén ekkora összegű díjjal alapította meg a Lindbergh Electric Aircraft Prize-t az elektromos árammal hajtott repülés fejlesztésének előmozdítására. Ahol egy töltéssel legalább másfél-két órát kell a repülőgépnek a levegőben maradnia.

Highslide JS

Tavaly nyáron az USA legnagyobb légifelsztiválján Oshkosh-ban adták át először a díjat egy kínai konstrukciónak, a YUNEEC e430 típusú egymotoros kétüléses repülőgépnek.

Így füstölték össze örömükben tavaly ősszel a helyiek Sanghajban az eget a gyári reptér körül, mielőtt feltűnt a nyertes gép géppárban. Amúgy itt minden légi jármű csak konnektorból gyűjtött erőt magának.

Nézze meg videósorozatunkat a
MALÉV szimulátoráról
első és második meg harmadik rész

Mutatunk még szintén díjazottakat, első képen a Sonex Wantares, másodikon egy teljesítmény vitorlázógép elektronikus hajtással, az Antares 20E, harmadik képen pedig a Yuneec fapados változata, az eSpyder, további részletek a cikk végén a linkeken.

Végül már itt kopogtat a jövő, a NASA Puffin Low Noise, Electric VTOL Personal Air Vehicle projektje, amikor majd Mancika esernyő helyett Puffint ölt magára munkába, piacra vagy vidékre menet és egy feltöltéssel kétszáznál gyorsabban szeli majd a levegőt maximum nyolcvan kilométer közeli célra.

Folytatjuk majd Friedrichshafen-ből két és fél hét múlva, érdemes lesz visszatérni.

Korábbi anyagaink:
Száll-oda ahova akarod
A mutáns öszvér V-22 Osprey
Napfénnyel repülő repülőgép szűzrepülése
Vizreszállás kényszerből
Felavatták a világ első kereskedelmi űrrepülőterét

Ajánlott linkek:
YUNEEC International
Sonex Aircraft
Lange Aviation

Címkék: elektromos hajtás    Friedrichshafen    repülőgép    repülőnapok

5 hozzászólás

  1. Repülni jó » Képek Friedrichshafenből

    2011. április 14. @ 17:17

    […] anyagaink: Repüljön konnektorból 2009 évi helyszíni cikkeink, videóink, […]

  2. Repülni jó » Aero Friedrichshafen 2011 – első rész

    2011. április 20. @ 16:33

    […] anyagaink: Képek Friedrichshafenből Repüljön konnektorból 2009 évi helyszíni cikkeink, videóink, […]

  3. Repülni jó » Electra One árammal repül

    2011. május 12. @ 15:21

    […] anyagaink: Repüljön konnektorból Napfénnyel repülő repülőgép […]

  4. Repülni jó » Párizs 2011 – Cri Cri, a villanyrepcsi

    2011. június 21. @ 17:51

    […] anyagaink: Electra One árammal repül Repüljön konnektorból Napfénnyel repülő repülőgép szűzrepülése Párizsi anyagaink 2007 és 2009 évekből, a […]

  5. Vízirepülés » A világ első elektromos hajtású kétéltű hidroplánja

    2011. augusztus 6. @ 15:27

    […] anyagaink: Electra One árammal repül Repüljön konnektorból Repüljön […]

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL