Interjú a Tököli Repülőtér vezetőjével

Az elmúlt évről, idei tervekről kérdeztük Talabos Gábort.

Milyen volt a 2010 év?

2010-ben kevesebb repülés folyt a repülőtéren, mint a korábbi években. A műveletszám 17000-ről 12000-re csökkent.

Highslide JS

Ebben a gazdasági válság mellett a fénytechnika több hónapos üzemkép- telensége is közrejátszott, amit azóta megjavítottunk. Elmaradt a RED BULL
AIR RACE, ami nem kis kiesést okozott a bevételekben.

Mit lehetne kiemelni az elmúlt év eseményeiből?

Majdnem sikerült a 100 éves a magyar motoros repülés kötelék repülése, az időjárás azonban közbeszólt. Helyet adtunk a Corvus Race berepülési programjának, ami 2009-ben kezdődött és 2010-ben fejeződött be.

Ezenkívül elkészült a MIG 15 UTI és a sikeres guruló és hajtóműpróbák után, már “csak” a Légügyi Hivatal hozzájárulása kell a berepülési program megkezdéséhez.

Highslide JS

A JETSTREAM 2004 KFT. jelentős beruházással új hangár, iroda és szociális épületbe költözött. Lényegesen javult a dolgozók munkakörülménye. Az üzemanyag-kiszolgálás is megújult. AVGAS mellett JET A1 is vásárolható már a repülőtéren.

Highslide JS

Befejeződött a bunkerhangárok ajtóinak cseréje is. Egy katasztrófával végződő eseményünk volt: induló repülőgép zuhant le a repülőtértől kb. 2 km-re.

Mit terveztek 2011-re?

A jövőképet erősen befolyásolja a 159/2010.sz. Kormányrendelet szerinti átminősítés sikere. Hogy a repülőterek minősítésében milyen kategóriának tudunk megfelelni – ez még a jövő zenéje.

Korábbi anyagaink:
VIDEÓ: 2010 év eleji interjú a tököli repülőtér vezetőjével
VIDEÓ: A százéves légi kötelék szökkenése Tökölön
Vendégvideó: Körjárat egy utasunk szemével
Torzók Tökölőn egy és kettő

Ajánlott link:
Tököli Repülőtérről

Címkék: interjú    repülőtér

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL