Átszállás a Kennedy repülőtéren New Yorkban

Idén tavasztól már nemcsak a Delta, hanem az American Airlines is közvetlen járatot indít New Yorkba, utóbbi Malév által is árult jegyekkel, így egyre többen fognak az Egyesült Államokba átszállással utazni. Néhány gyakorlati tanács tavaly nyárról.

Mi Seattle-be utaztunk három órás átszállással, néhány apróság miatt majdnem lemaradtunk a csatlakozásról.

Az első jó húzást még Ferihegyen tettük azzal, hogy a célállomásig adtuk fel a csomagjainkat és becsekkoltunk a helyi járatra is, később ennek óriási jelentősége lett. Aztán elkezdtük a körmünket rágni a váróban, mert másfél órát késett a Boeing B767 repülőgép itteni indulása. Ezt némileg gyógyította a felszállás különlegessége, amikor a repülőgép Pest irányában a jobboldali pályán alig hogy felszállt, azonnal ráfordulva balra keresztezte a másik kifutót is.

Fölösleges volt izgulni, mert a késést a repülőgép gyakorlatilag New Yorkig behozta és a Delta terminálon kinn a prérin állt meg. Nem voltunk tolakodóak a kiszállásnál, amire majdnem ráfáztunk.

Kinn a betonon egy olyan buszba történik a beszállás, ami felemelkedik az ajtó szintjére, a mi buszunkat azonban a sofőr nem tudta leengedni egy órán át, amikor már a benn rekedt száz körüli utas jó része, a csatlakozás elérésén morfondírozva legalábbis lélekben szaladgált, mint pók a falon.

Highslide JS

Repülőgépek a Delta Terminálon

Külső segítséggel még egy fél óra kellett, mire leengedtek és átszállítottak bennünket egy másik buszba, aztán rohanás a terminálon a bőröndökért, amik már ott köröztek régóta. A lényeg, hogy még megvoltak. Így visszaküzdöttük magunkat időben a pesti körömrágáshoz.

Szerencsére az államokba való belépéshez az egyik sarokban találtunk egy rövid sort, ujjlenyomatok, tenyérnyomatok után segítő szándékkal elegánsan intettek a csomag ellenőrzési pultnál, hogy haladjunk tovább.

Akkor jött majdnem a feketeleves. A pokol következő bugyrában mínusz ötven perccel a helyi járat gépünk indulása előtt irdatlan sorok álltak a cikk-cakkos vezető szalagok között hatalmas csomagokkal és vártak a becsekkolásra. És nem láttunk sehol olyan könyörgő feliratot, hogy fáradjanak előre azok, akik már talán a világ másik oldalán meglépték ezt a műveletet.

Aki keres, az talál, itt a sok kapu között középen volt egy olyan pult, ahova csak fel kellett tenni a bőröndöket, hiszen rajtuk volt minden szükséges szalag és szám. Gyors biztonsági ellenőrzés, aztán futás, de szó szerint a 25-ös kapuhoz, ami pechünkre természetesen a terminál másik végén volt, közben hidak, lépcsők, kanyarok.

Öt perccel a menetrend szerinti indulás előtt értünk kiszakadt tüdővel oda, gép sehol, székeken ülő és földön heverő utasok, a pult mellett egy kis táblán értesítettek minket egy óra késésről.

Highslide JS

Startol a Boeing B757
ezzel a típussal repültünk Seattle-be

Lehet, hogy a fokozott izgalmi állapot hozta, de vándorlásunk, robogásunk során sehol nem láttunk táblát a járat indulásról és a várható késésről.

Folytatás a következő oldalon

Korábbi anyagaink:
VIDEÓ: A repülés Múzeuma Seattle-ben
Az első sugárhajtású Air Force One

Ajánlott linkek:
JFK International Airport, New York
Delta Airlines

Címkék: külföld    légitársaság    polgári    repülőtér

1 hozzászólás

  1. G.Eszter

    2011. április 11. @ 16:38

    Tisztelt Cím,

    Én elvileg májusban utazom Orlando-ba,és ha az American Airlines-al mennék,New York-ban ,a JFK-n kéne átszállnom.
    Nekem az nem világos,hogy a csomagokat ott ki kell vennem? És becsekkolni itt Budapesten be tudok az orlandoi járatra is?
    Mindezt 1 terminálon belül meg tudom oldani? Vagy elég világosan ki van minden táblázva?
    Válaszát előre is köszönöm,
    Üdv,
    Eszter

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL