Új elvű személyi légi jármű a láthatáron

Több mint száz év telt el a motoros repülésben, de a repülés elve a legkisebb géptől a legnagyobbig igazán nem sokat változott. Vagy mégse, hiszen lassan teret kapnak a kombinált elvek. De irtunk idén egy részletes anyagot a hajtóművekről is, amit szintén érdemes a bejegyzés végéről elérve újraolvasni.

Junkers professzor óta egyszerűen szólva a merev vagy forgószárnyon keletkező felhajtóerő élteti a repülést, emeli és tartja fenn, röpteti a szomszédba vagy akár földrészeken át a szárnyas-motoros csöveket, mint utas kabinokat.

Az utóbbi hónapokban egyre többet hallhattunk a gyorsító, „scramjet” meghajtásról, ami a földrészek között pár órára csökkenti majd az utazást.

Illetve a múlt hónapban a Carter Aviation Technologies egy lassított rotorhoz kapcsolódó összetett megoldással – slowed rotor/compound röviden SR/C elv – végzett sikeres próbarepülést.

Roppant szellemes és egyszerű a megoldás, amikor a merev szárny felhajtóerejét megemelik egy levegő által hajtott rotorral. Így kisebb hajtogatható merev szárny emel fel nagyobb kabint. De ez önmagában kevés lenne.

Még nagyobb dobás a megoldásban a fordított bungie-jumping. Mivel nem lehet a kötelet az égbe kikötni, ezért a rotor lefelé való lassításából, fékezéséből meg a földhöz való ütközéséből elraktározzák az energiát, felhúznak a járműben egy „gumikötelet” vele.

A következő startnál pedig a „gumikötélben” tárolt energiát ráengedik a rotorra, hadd szóljon akár függőlegesen vagy akár VTOL-ba, rövid felszállással srégen előre.

Highslide JS

Mint láttuk az egyelőre névtelen személyi légi jármű becsomagolja magát a garázsba, leszáll a benzinkúthoz vagy az épület tetejére, de olvastunk harctéri megoldásról is.

Küldjön anyagot a repülés szépségéről a
HungaroControl mobilvideó pályázatunkra
négycsillagos wellness hétvégét nyerhet
Siófokra a Vértes Hotel szponzorálásában

A terepjáróra felülre megy az összecsukható rotor, oldalára a szintén összecsukható szárny és hátra a légcsavar. Nincs gond a tereppel és az aknákkal, gyorsan meg lehet érkezni és el lehet tűnni a harctérről, a sebesülteket könnyebb elszállítani stb.

Szeptemberben három folytatásban elemezte szakértőnk a hagyományos repülőgép meghajtást. Két hajtómű vagy négy? – első, utána a második, majd a harmadik rész.

Korábbi anyagaink:
Jön a rombuszszárnyú utasszállító
A mutáns öszvér, a V22 Osprey

Ajánlott link:
Carter Aviation Technologies

Címkék: helikopter    hirek    külföld    repülőgép    ujdonságok

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL