Sikeres kényszerlandolás autópályán Brnóban
Tegnap egy Magyarország felé tartó kis repülőgép sikeres kényszerleszállást hajtott végre a csehországi Brno elővárosában egy autópályán.
Az aviation-safety.net szerint este hat órakor egy német Piper P28 Archer III típusú repülőgép üzemanyag problémák miatt landolt az útra. A francia pilóta és a dán utasa sértetlenül megúszta, a repülőgép légcsavarja, orrfutója és bal szárnya pedig a képeken látható módon sérült meg.
Kecskeméti Tamást, a Farkashegyi Repülő Klub elnökét telefonon kérdeztem az eset kapcsán arról, hogy van-e vészhelyzet esetén valamilyen pilótajelzés arra, hogy az úton vagy autópályán az autókat a bajbajutott repülőgép kényszerleszállás közben megállítsa.
– Ha elfogy a benzin, akkor a repülőgép siklik és ilyenkor jobb a gépet letenni egy betonútra, mint a mezőre, mert ott gyorsabban átvágódhat. Ha forgalom zajlik az úton, autópályán és van idő a manőverre, akkor mindig a menetiránnyal egyezően, tehát az autók szempontjából hátulról kell leszállni.
Ha a pilóta kilebegteti a gépet a szélvédő előtt és az autó vezetője nem hall repülőgép motorhangot, akkor az eset szokatlansága miatt a sofőr kicsit meg is ijed, meg érzi is, hogy a repülőgép bajban van.
Az autó tehát mindenképpen lassít, illetve megáll, így megnyítja a pályát a leszállásra. A repülőgép leszállási sebessége pedig lassabb, mint az autópályán megengedett sebesség, ezért az előtte levők pedig elhúznak.
Továbbá szerencse is szükséges ahhoz, hogy kényszerleszállás során ne ütközzön a repülőgép semmilyen tereptárggyal.
Korábbi anyagaink:
Vízreszállás kényszerből
Az Air France 447-es járatának katasztrófája
Ajánlott linkek:
aviation-safety.net a kényszerleszállásról
LÉGIKATASZTRÓFA a jövőnek üzen
Címkék: hirek katasztrófák külföld repülőgép
Repülni jó » Mentőernyő repülőgépeknek
2011. április 5. @ 13:40
[…] Korábbi anyagaink: Vulkáni hamu és repülés Sikeres kényszerlandolás autópályán […]