Megbízhatósági gondok az An-148-assal

A típust elsőként alkalmazó Rossiya orosz légitársaság súlyos kritikákkal illette az Antonov kéthajtóműves regionális gépét. A társaságnál június óta repülő gép júniustól augusztusig terjedő időszakban 1725 repült óra alatt 235 meghibásodást produkált.

Az ajtózáraktól az elektromos rendszeren keresztül a hajtóművekig számos hiba okozott gondot az üzemeltetésben. A repült órákra jutó meghibásodások száma a népszerű Boeing-737-es gépek hasonló adatának a nyolcszorosa, az Airbusokénak a tizenötszöröse.


Az öt An-148-ast üzemeltető Rossiya szerint a gépek jelenlegi megbízhatósága nem megfelelő ahhoz, hogy rendszeres járatokat működtessenek vele.


Nézze meg a légcsavaros kisöccsét,
az An-140-et a tavalyi moszkvai légiparádén készült
videónkon 1 perc 25 másodperctől

A gyár szerint a repülőgép az új típusoknál megszokott kezdeti hibákat produkálja, amelyeket hamarosan orvosolni fognak és az An-148-asok megbízhatósága jelentősen fog javulni a közeljövőben.

Az orosz repülőgépfejlesztőket tömörítő egyesülés és az Antonov a fejlesztésekre az eddigieken felül további 232 millió dollárt különített el.


Az Antonov egyébként nem csak a szovjet utódállamokban számíthat további vásárlókra, de vannak már megrendelései Latin-Amerikából, Délkelet-Ázsiából és Indiából is, így a életbevágó a típus gyermekbetegségeinek mielőbbi orvoslása.

Korábbi anyagaink:
AN 225 óriásgép Ferihegyen – videó
A százszemélyes jetek térhódítása
Antonov An-148-as a GÉPMADARAKban

Ajánlott link:

Címkék: hirek    külföld    légitársaság

1 hozzászólás

  1. Repülni jó » Antonov-148-as katasztrófa Oroszországban

    2011. március 6. @ 21:21

    […] An-148-ast egyébként már többször kritizálta a típus eddigi egyetlen orosz üzemeltetője a Rossiya, mivel az átlagosnál jóval több […]

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL