Fapadossal Ázsiában

Ázsiában emblematikus állat a tigris, a sörtől a repülőtársaságig találkozni az elnevezéssel, utóbbira jó példa a Tiger Airways, volt szerencsém utazni vele.

Irtunk már a manilai látogatásról Iren Dornier gyárában, Szingapúrban kaptuk a meghívást, hogy utazzunk. Megvettük a jegyet hatvan amerikai dollárért a laptopon másnapra, sajnos ide nem volt 1 dollárért jegy, amiből, ahogy később olvastam, tavaly promóciós céllal 16.500 darabort értékesítettek.

Amúgy jópofa, hogy a diszkont légitársaságban kisebbségi tulajdonos a világhírű Singapore Airlines, oroszláné a tigris nevű leányvállalat, amit öt éve gründoltak Ryanair mintára, csak itt Airbus A320 az egyen masina.


A képen Tony Davis elnök, nem tűnik olyan szangvinikusnak,
mint a mintacég Ryanair főnöke

Másnap reggel hagyományosan becsekkoltunk a Changi reptér low cost – low fare – diszkont – fapados terminálján, minden tip-top modern volt, a repülőgép is négy hónapja jött ki a gyárból. Ha nem volna a fapados jelzőnek olyan hamisítatlan bája, akkor nem írnám le életembe többet erre az utazási formára.

Sajnos fényképeket a maroklőfegyver mobilommal sem tudtam a beszállásról stb. készíteni, mert egy szemfüles egyenruhás elkapott, mikor a felszálláshoz sétálva rátartottam a célra.

A tigrislányok övükön az egyik nagyítható képen látható kendővel határozottan tették a dolgukat a biztonságért a kb. nyolcvan százalékos mértékben megtöltött repülőgépben.

A repülőtársaság lépésről lépésre hódította meg az öt órán belüli célpontokat Szingapúr központból, majd Ausztráliában leányvállalatot is alapítottak a képen látható hölgy vezetésével, ahol most kivételesen kötéllel zsonglőrködnek a fenenagy Airbus-szal.

Jelenleg 17 géppel repülnek 33 desztinációra nyereségesen, 2015-re már 68 géppel terveznek, nyilván Kínából is vesznek majd Airbust. A dinamikus növekedés magabiztosságát árasztotta az egész utazás.

Egyébként a háromórás repülés kellemesen telt, kivéve a leszálláskor a bádogváros és a vulkánkitörés maradványainak látványát. A vulkán 1991-ben elsöpörte az amerikai katonai támaszpontot, de Clark az évtized végén újjáéledt, hogy köszöntsön bennünket.

A hosszú taxizást követően szinte a réten parkoltunk le, majd a februári déli hőségben gyalog több mint száz métert masíroztunk be a kívülről barakknak álcázott, de belül modern épületbe.

Legközelebb a témát egy másik sikertörténettel, az Air Asia-val folytatjuk, akik már az angol szuper fociliga, a Premier Leauge bíróinak karján villogtatják erejüket.

Korábbi anyagaink:
Dornier Repülőgépgyár Manilában
Vulkáni hamú és repülés

Ajánlott linkek:
Tiger Airways
A légitársaság a Wikipedián

Címkék: fapados    külföld    légitársaság    Szingapúr

2 hozzászólás

  1. Repülni jó » Fapadossal Ázsiában – folytatás

    2010. szeptember 6. @ 16:32

    […] anyagaink: Fapadossal Ázsiában Dornier Repülőgépgyár […]

  2. Repülni jó » Közvetlen járat Katarba

    2011. január 18. @ 12:14

    […] anyagaink: Fapadossal Ázsiába egy és […]

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL