Száll-oda, ahova akarod
Mára közhellyé vált a rohanó világ, de vannak, akik fékeznek, méghozzá teljes erőből. Olyan lassú luxusutazást terveznek léghajóval, ahol maga az út az élmény.
A Seymourpowell design és innovációs iroda újragondolta a nagytávolságú utazást, és megalkotta az Aircruise-t. Utazás, ami az útról szól. Manapság sugárhajtású repülőgépek pár óra alatt szelik át a fél világot. De az élmény elmarad. Az Aircruise újraértelmezi a luxus utak fogalmát. Nézzük, hogyan teszi ezt.
A léghajó 265 méter magas, 5 kisebb és 4 dupla apartmant és egy luxus lakosztályt kínál az utasainak. Ezen felül a kényelmet és élményt fokozó bár és társalgó is található a fedélzeten. Az igen tisztelt utasok még azt is megválaszthatják, hogy melyik város felett kívánják az ebédjüket elfogyasztani.
A kiszolgáló személyzet 16 fős, 4 pilóta és két fedélzeti mérnök váltásban gondoskodik a biztonságos utazásról. Erre a hajó 100-150 km/h sebessége miatt van szükség, így egy London-New York távot 37 óra alatt teljesít, szélcsendes időben.
A luxus élményét a tér bősége és az idő adja. Ehhez tökéletesen illeszkedik a léghajók sajátos fizikája. Ahhoz hogy repülhessen, hatalmasnak és könnyűnek kell lennie. Az Aircruise-t 330000 köbméternyi hidrogén emeli a magasba.
Igen hidrogén, amiről tudjuk, hogy szörnyű tűzijátékra képes. Hogy a Hindenburg esete ne ismétlődhessen meg, az emelőgáz 4 nagy, többcellás, önszigetelő tartályban van, a hajó felső felében. A teljes felszálló tömeg 378 tonna.
De a hidrogén nem csak emeli a hajót, energiával is ellátja. Üzemanyagcellák és oxigén segítségével vízzé alakul, miközben elektromos áram keletkezik. A biztonság kedvéért még néhány napaelem is helyett kapott a hajó csúcsán, így lényegében káros anyag kibocsátás nélkül működik.
A tolóerőről és az irányításról kisfordulatú kompresszorok által összenyomott levegő gondoskodik. A magasságot a gáz térfogatának szabályozásával változtatják. A csúcsmagasság, túlnyomásos utastér hiányában 3600 méter.
Akik elkezdtek kapkodva jegy után nézni, azokat el kell szomorítanom, ez még csak elképzelés. Bár a koreai Samsung Construction and Trading a tervek kirészletezését kérte, a legnagyobb akadálynak a pénzügyi támogatás megszerzése bizonyul.
De ez nem gátolhat meg minket abban, hogy legalább képzeletben egy finom ital és egy csinos hölgy társaságában bámuljuk a piramisokat az Aircruise erkélyéről.
Korábbi anyagaink:
A mutáns öszvér
Daru az égből
Címkék: hirek lélegzetelállító ujdonságok
Repülni jó » Repüljön konnektorból
2011. március 28. @ 13:39
[…] anyagaink: Száll-oda ahova akarod Napfénnyel repülő repülőgép szűzrepülése Vizreszállás kényszerből Felavatták a világ […]
Repülni jó » Transition, a repülő autó
2011. augusztus 1. @ 10:43
[…] anyagaink: Száll-oda, ahova akarod Repüljön puttonnyal Olajozottan […]