Vidéki Repülőterek Szövetségének közgyűlése

A hazai vidéki repülőterek fejlesztéséről, a légikikötők közötti együttműködésről is véleményt cseréltek a szakemberek a Vidéki Repülőterek Szövetségének debreceni közgyűlésén – közölte Jenei Zoltán, a szövetség elnöke.

A szakember szerint több pénzt kell a vidéki repülőterek fejlesztésére fordítani.


Debrecen csúcsformában

Az összes vidéki repülőtér csupán egytizedét kapta annak a támogatásnak, amit a Hankook gumigyár kapott, pedig akkora összegből – szavai szerint 30 milliárd forintból – az összes haza vidéki repülőteret rendbe lehetett volna tenni.

Jenei Zoltán szerint, ha nem változik meg az állam szerepvállalása ezen a téren, a környező országok határ menti repülőterei elviszik tőlük az utasokat.

Példaként Romániát említette, ahol 19 nemzetközi repülőtér van, s mindet az állam működteti és fejleszti.


Highslide JS

Nagyítható képen
Airbus A319 száll fel a győri repülőtérről
a típus családról részletek a GÉPMADARAKban

Magyarországon csak egyetlen repülőteret, a Ferihegyit fejlesztette az állam, de azt is eladta – fűzte hozzá.

Elmondta azt is, hogy Szlovákiában 5 jól működő nemzetközi repülőtér van. Magyarországon csak Debrecen és Sármellék működik nemzetközi repülőtérként.

Korábbi anyagok:
Dunántúli repülőterek befektetőt keresnek
Győr – Pér is fejlesztésben gondolkodik

Címkék: polgári    repülőtér

1 hozzászólás

  1. Repülni jó » Támogatásért lobbiznak a vidéki repterek

    2009. augusztus 27. @ 19:07

    […] Korábbi anyagunk: Vidéki Repülőterek Szövetségének közgyülése […]

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL