Folynak az A400M tesztjei

a400m_1.jpgAz Airbus Military katonai szállítógépének az A400M-nek a fejlesztése a földi tesztek szakaszába lépett. A végszereldében lévő gép végre megkapta a sokat késő hajtóműveket és felszerelték a légcsavarokat is. A repülőgép sárkányának harminc százaléka karbonszálas kompozitból készül, többek között a szárny főtartója is. A statikus tesztek során különböző terhelési esetekre vizsgálják a szerkezet viselkedését, a normál repülési körülményektől az extrém terhelésekig.


Highslide JS

Utolsó fázis az összeszerelésben (forrás Airbusmilitary.com)

A gép szerkezete már túl van az első próbákon, amelyek során a normál repülés közbeni állapotban a teljes sárkányszerkezeten vizsgálták a szerkezet elmozdulásait, méretváltozásait és a szárnymechanizáció működőképességét. Ez a vizsgálat segítséget nyújt abban is, hogy összehasonlítsák a szilárdsági modelleket a valós szerkezettel.

Ezek ismeretében a további teszteket a repülés közben fellépő különböző terhelési esetekre végzik el. Ezek között az extrém manővereknek megfelelő és szélsőséges hőmérsékleti viszonyok közötti terhelések is szerepelnek.


Highslide JS

Előkészületek a szárny terhelésére (forrás: Airbusmilitary.com)

A statikus tesztekre gyártott példány mellett egy másik sárkányszerkezetet fáradásos tesztek elvégzésére gyártottak. A repülőgép rendszerein is már a teszteket végzik, az elektromos rendszert első alkalommal idén tavasszal kapcsolták be a végszereldében lévő gépen.

A négy légcsavaros gázturbinával rendelkező repülőgép TP400-D6 típusú hajtóművének egy példányát a hónap elején egy C-130-as repülőgépen tesztelték. A hajtómű fejlesztésének késése jelentős csúszást jelenthet az első példány átadásában. Az Europrop International, a hajtómű gyártója 800 darab TP400-D6 típusú hajtómű legyártását tervezi az eddig megrendelt 193 géphez. Az 5.3 méter átmérőjű nyolclapátos kompozit légcsavarokat alig két hete helyezték fel először a sevillai végszereldében lévő A400M példányra.


Highslide JS

A TP400-D6 hajtómű tesztelése egy C-130-ason (forrás:Airbusmilitary.com)

A gyárnak a 181 európai megrendelés mellett nyolc megrendelése van Dél-Afrikától és négy Malaysiától. A 20 milliárd eurós project a gyár szerint nem szenved további jelentős késedelmet. A múlt év végén bejelentett hat hónapos késés újabb hat hónappal nőtt, így a 2008-as év vége előtt nem várható a gép felszállása. Az első megrendelő, a francia légierő várhatóan 2010-ben veheti át az első A400M-et.

paintair_seta.jpg

Korábbi anyag:
Az Airbus tankergép újabb sikere

Címkék: hirek    katonai    külföld

3 hozzászólás

  1. Repülni jó » Robotok az égen: X-47B UCAS

    2008. július 1. @ 11:32

    […] anyagok: Folynak az A400M tesztjei Mi-24 légifelvételek […]

  2. Repülni jó » Vendégvideó: A400M Airbus teherszállító

    2009. január 13. @ 13:41

    […] window.onload = function() { setbg(); insertFlash( “a400”, “video1” ); } A teherszállítógépről érdemes elolvasni szakértőnk korábbi irását. […]

  3. Repülni jó » Az Airbus A400M első repülése

    2009. december 14. @ 23:50

    […] anyagaink: Folynak az A400M tesztjei Vendégvideó: Airbus A400M […]

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL